نسخه چاپی

آمریكا موظف به صدور روادید است

عکس خبري -آمريکا را موظف به صدور رواديد

یك كارشناس سیاست خارجی گفت: بر اساس قوانین حاكم بر سازمان ملل و به طور مشخص بیانیه‌هایی كه در سال 1947 همزمان با تشیكل سازمان ملل صادر شده است كشور میزبان سازمان مانند آمریكا موظف است تسهیلات لازم را جهت نمایندگان اعزامی از جانب كشورهای عضو این سازمان دركشور خویش فراهم نماید.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، "سیدرضا صدرالحسینی" با اشاره به صادر نشدن روادید برای نماینده پیشنهادی ایران در سازمان ملل از سوی ایالات متحده آمریکا گفت: براساس قوانین حاکم بر سازمان ملل و به طور مشخص بیانیه‌هایی که در سال 1947 همزمان با تشیکل سازمان ملل صادر شده است کشور میزبان سازمان مانند آمریکا موظف است تسهیلات لازم را جهت نمایندگان اعزامی از جانب کشورهای عضو این سازمان درکشور خویش فراهم نماید.

وی ادامه داد: در حقیقت سازمان که متعلق به همه کشورهای عضو است در حال حاضر بیش از 190 کشور عضو دارد و موظف به رسیدگی در جهت میزبانی از فرستادگان کشورها است در نتیجه آمریکا اجازه استفاده از قوانین داخلی خود علیه نمایندگان اعزامی را ندارد.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: متاسفانه با توجه به هژمونی حاکم بر سازمان ملل متحد آمریکا دست به قانون شکنی زده و از فراهم نمودن تسهیلات برای بعضی از کشورها خودداری کرده است که از جمله می‌توان به عدم اجازه ورود به خاک خود برای نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد اشاره کرد.

صدرالحسینی افزود: جای تاسف دارد که در آخرین واکنش سازمان ملل متحد شاهد بی تفاوتی این سازمان در حقوق حقه اعضا هستیم که طی این واکنش سازمان ملل موضوع عدم مجوز برای ورود نماینده جمهوری اسلامی به خاک آمریکا یک موضوع خصوصی بین دو کشور ایران و آمریکا خوانده و این سازمان ورودی برای حل این موضوع نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد با توجه به فضای حاکم در سازمان ملل متحد طی 20 سال گذشته عدم توانمندی این سازمان برای انجام امور بین‌المللی در حال اثبات است و این مورد که در ارتباط با جمهوری اسلامی به وجود آمده از مصداق عدم توانمندی سازمان ملل متحد برای حفظ استقلال خویش و حمایت از حقوق اعضا است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: ایران باید با استفاده از قوانین و عرف معمول در سازمان ملل جهت احقاق حقوق خو،د فعالیت‌های حقوقی و سیاسی لازم را به عمل آورد.

۱۳۹۳/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...