نسخه چاپی

كلمه عبور ایمیل خود را تغییر دهید زیرا ...؟

به تازگی محققان گوگل و یك شركت فنلاندی حفره امنیتی جدیدی را در اینترنت كشف كرده‌اند كه كلمه عبور بسیاری از حساب های كاربری ایمیل كاربران را در سراسر جهان تهدید می كند.

به گزارش نما به نقل از وايمکس نيوز، به تازگي حفره امنيتي جديدي در اينترنت کشف شده است که حساب کاربري پست الکترونيکي کاربراني را که از پروتکل Https استفاده کرده‌اند را در معرض خطر قرار مي دهد.
اين حفره امنيتي در فناوري رمزگذاري SSL/TLS که با عنوان OpenSSL شناخته مي شوند و پروتکل https موجود است. اين حفره امنيتي که به گفته کارشناسان در حدود 2 سال است در سطح اينترنت وجود دارد و محتويات خصوصي موجود در پست الکترونيکي افراد را در معرض دسترسي هکرها و مهاجمان قرار مي‌دهد در اين مدت کشف نشده باقي مانده بود.


اين حفره امنيتي به صورت مستقل و همزمان توسط شرکت گوگل و محققان شرکت امنيتي فنلاندي کودنوميکون طي روزهاي اخير کشف شده است. اين متخصصان با توجه به متداول بودن استفاده از پورت SSL در ميان کاربران، از همه مردم خواسته‌اند تا کلمه عبور حساب کاربري پست الکترونيکي خود را تغيير دهند.


هنوز مشخص نيست که مهاجمان و هکرها طي اين 2 سال از اين حفره امنيتي براي دسترسي به اطلاعات خصوصي کاربران و حمله به آنها استفاده کرده‌اند يا خير.

۱۳۹۳/۱/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...