نسخه چاپی

عمل زیبایی زورگیر تحت تعقیب!

زورگیر خشن كه تحت‌تعقیب پلیس بود دست به جراحی زیبایی زد تا چهره‌اش را تغییر داده و به سرقت هایش ادامه دهد.

این مرد از مرداد‌ماه سال گذشته و با شکایت یکی از مالباخته‌ها تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. مرد مالباخته به مأموران گفت: ساعتی قبل 2سرنشین یک موتور سیکلت مقابلم توقف کردند و با تهدید چاقو از من خواستند که پول و گوشی موبایلم را در اختیارشان قرار دهم. همان لحظه یکی از اهالی محل متوجه موضوع شد و شروع به داد و فریاد کرد تا شهروندان به کمک من بیایند.

وی ادامه داد: من نیز در برابر سارقان مقاومت کردم که با چاقو ضرباتی به من زدند. درحالی‌که سایر اهالی محل متوجه موضوع شده و به کمکم آمده بودند، سارقان تصمیم به فرار گرفتند که یکی از شهروندان با ماشین ضربه‌ای به موتور آنها زد. همین باعث شد که سارقان، موتورسیکلت را رها کرده و با پای پیاده از محل فرار کنند.

اجاره موتور

با این شکایت، پرونده برای رسیدگی بیشتر در اختیار مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. یکی از سرنخ‌ها، موتور‌سیکلتی بود که متهمان هنگام فرار در محل سرقت جا گذاشته بودند. بنابراین مأموران به استعلام موتورسیکلت پرداختند و موفق به شناسایی مالک آن شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که مالک موتور درست همان روز سرقت، پس از فرار متهمان از محل سرقت، اقدام به طرح شکایت درخصوص سرقت موتورش کرده است. این شخص شناسایی شد و با توجه به مرموز بودن موضوع، مأموران به تحقیق از وی پرداختند. وی در ابتدا اصرار داشت که موتورش در منطقه خانی‌آباد سرقت شده اما در ادامه تحقیقات لب به اعتراف گشود و گفت: در ازای دریافت سهم از سرقت‌ها، ‌موتور سیکلت خود را در اختیار یکی از دوستانم به نام فرهاد قرار داده بودم. درواقع موتور را به او اجاره دادم تا با همدستش دست به سرقت بزند.

بینی بزرگ

با این سرنخ، مأموران تجسس‌های خود را برای دستگیری فرهاد شروع کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این جوان 23ساله از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کیف‌قاپی و زورگیری بوده که از مدتی قبل به اتهام سرقت تحت تعقیب اداره پنجم پلیس آگاهی تهران است. به همین علت مدتی بود که از تهران متواری شده بود. کارآگاهان سرانجام در اقدامات اطلاعاتی خود موفق شدند متهم را دوم اسفند‌ماه92 در آخرین مخفیگاهش در منطقه خانی‌آباد دستگیر کنند. با دستگیری فرهاد مشخص شد که به دلیل داشتن بینی بزرگ اقدام به جراحی زیبایی کرده تا با تغییر چهره بتواند از دستگیری فرار کند. همچنین بتواند با خیال راحت به سرقت‌های سریالی‌اش ادامه دهد؛‌بی آنکه کسی او را بشناسد.این متهم در بازجویی‌ها به زورگیری‌های سریالی در مناطق مختلف غرب و جنوب غرب پایتخت اعتراف کرد.

وی مدعی شد که با همدستی بچه محل خود با انواع موتورسیکلت‌های مختلف دست به سرقت می‌زده است. با اطلاعاتی که وی در اختیار پلیس قرار داد همدست وی 10اسفند92 دستگیر شد. سرهنگ محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهمان به ده‌ها فقره سرقت و زورگیری و شناسایی مالباخته‌ها، ‌قرار قانونی برای آنها از سوی قاضی پرونده صادر شده و از افرادی که بدین‌شیوه و شگرد مورد زورگیری قرار گرفتند دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و طرح شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

۱۳۹۳/۱/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...