نسخه چاپی

ثواب تلاوت سوره الرّحمن‏

اگر این سوره را شب هنگام خوانده باشد و همان شب بمیرد، شهید از دنیا رفته باشد؛ و اگر آن را در روز تلاوت كند و همان روز از دنیا برود (باز هم) شهید مرده است.

به گزارش نما ابو بصير روايت كرده است كه امام صادق عليه السّلام فرمود:
مداومت بر تلاوت سوره الرحمن را ترك مكنيد، زيرا اين سوره در دلهاى مردم منافق و دو رو قرار نمى ‏گيرد، و پروردگار توانا در روز قيامت او را به صورت انسانى هر چه زيباتر و خوشبوتر مى‏ آورد، تا در جايى كه هيچ كس را در پيشگاه الهى آن قرب و نزديكى نباشد بايستد،
سپس خداوند به او مى‏ فرمايد: كيانند آنان كه تو را در نماز مى‏ خواندند و تلاوت تو (در دنيا) كردند؟
عرض مى‏ كند: بار الها! فلان و فلان (اسامى افراد را ذكر مى‏ كند)، پس (به امر خداوند) رخساره آنها سپيد و فروزان مى‏ گردد، و به آنان خطاب مى‏ فرمايد:
شفاعت كنيد در حقّ هر كه خواهيد، و آنها شفاعت مى ‏كنند تا اينكه كسى نماند كه شفاعتش نمايند، سپس خداوند مى ‏فرمايد: وارد بهشت شويد و در هر جاى آن كه خواستيد اقامت كنيد.

هشام يا يكى از ياران ما از امام صادق عليه السّلام روايت كرده است كه فرمود:
هر كس سوره الرّحمن را تلاوت كند و پس از قرائت هر «پس كدامين آيات و نشانه‏ هاى خدا را (باور نداريد) و تكذيب مى ‏كنيد»، بگويد: «من هيچ يك از آيات و نشانه‏ هاى تو را اى پروردگار من تكذيب نمى‏ كنم»، اگر اين سوره را شب هنگام خوانده باشد و همان شب بميرد، شهيد از دنيا رفته باشد؛ و اگر آن را در روز تلاوت كند و همان روز از دنيا برود (باز هم) شهيد مرده است.

منبع:پاداش نيكيها و كيفر گناهان / ترجمه ثواب الأعمال، ص304.

۱۳۹۳/۱/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...