نسخه چاپی

كاندید انتخابات مجلس دهم خواهم شد

عکس خبري - کانديداي انتخابات مجلس دهم خواهم شد

عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی در جمع خبرنگاران از حضور حتمی خود به عنوان كاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، "حسن غفوری‌فرد" عضو حزب موتلفه اسلامی با حضور در مراسم تشییع پیکر والده "اسدالله بادامچیان" که صبح امروز در خیابان ایران برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره نپذیرفتن سفیر ایران در سازمان ملل توسط آمریکا گفت: دولت باید در قبال مسئله آقای ابوطالبی پافشاری کند و اولین انتظار از آقای روحانی این است که ارزش گذرنامه ایرانی را افزایش دهد.
وی تصریح کرد: دنیا باید با غرب برخورد کند و تا آن جا که می‌دانم اولین بار است که این اتفاق افتاده است اما ظاهرا آقای روحانی در این تصمیم هستند که هیچ کس را جایگزین آقای ابوطالبی نکنند.
غفوری‌فرد اظهار داشت: توطئه آمریکا برای این است که ایران نماینده‌ای در سازمان ملل نداشته باشد و ما نتوانیم از خود دفاع کنیم بنابراین باید یک کار دیپلماسی قوی انجام شود.
وی ادامه داد: هم از طریق رسمی و هم از طریق NGO ها و هم چنین از طریق اتحادیه احزاب آسیایی باید فشار آورده شود تا این امر برای آمریکا بازی برد _ برد نشود.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره روند شکل گیری خانه احزاب بیان داشت: زمانی که رئیس خانه احزاب بودم منشور وفاق را تنظیم کردم و بیش از 100 حزب از دو طرف آن را تحسین و تعریف کردند اما در دوره بعد که ریاست در اختیار اصلاح طلبان بود در هر سه دوره کارها با توافق پیش رفت و تلاش شد خانه احزاب با رویکرد فکری پیش برود، به تخریب اعتقاد نداشتیم و موضوع دفاع از یک حزب هم مطرح نبود لذا توافق این بود که هیئت‌رئیسه از هر دو طرف تشکیل شود و همکاری‌های خوبی انجام شد.
وی با تاکید بر اینکه دو دوره آقای موسوی تبریزی که رئیس خانه احزاب بودند و یک دوره بنده همکاری‌ها مناسب و خوب بود، ادامه داد: در دوره چهارم درباره صحت انتخابات بحث شد، خانه احزاب به خانه احزاب اصلاح طلب تبدیل گشت که این امر نقض قرض بود چون همه طیف‌ها همکاری و حضور نداشتند، به همین خاطر کار به سرانجام نرسید اما اخیرا در دولت آقای روحانی جلساتی در وزارت کشور پیرامون موضوع احزاب برگزار شده که گفتگوهای مناسبی بود و مقدماتی برای راه اندازی مجدد خانه احزاب تهیه شد.
غفوری‌فرد اضافه کرد: هم اکنون پیگیری‌هایی برای راه اندازی خانه احزاب شده و توافقی بین دو طیف به عمل آمده اما هنوز توافق دو طرف جلب نشده اما امیدواریم که این توافق شکل بگیرد و دغدغه‌ها برای راه اندازی خانه احزاب رفع شود البته بعضی زیاده طلبی‌ها در این مسیر بوده که مانع شده به توافق نهایی برسیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا عدم توافق برای راه اندازی مجدد خانه احزاب به خاطر توافق نکردن آقای موسوی تبریزی بوده است؟ اظهار داشت: نه، با خود آقای موسوی تبریزی مشکلی نداریم چرا که من و وی با همکاری یک گروه چند نفره مسئول این امر هستیم که دعوت نامه‌ها را برای احزاب بفرستیم که اکنون این دعوت نامه‌ها حاضر شده اما هنوز ارسال نشده و به دنبال این هستیم که دغدغه‌ها، مسایل و تنش‌ها را حل کنیم.
غفوری‌فرد تصریح کرد: برخی می‌گویند بهتر است نام خانه احزاب را به باشگاه احزاب تغییر دهیم و یا مسایل سیاسی دیگر را مطرح می‌کنند که این‌ها خود مشکل ایجاد می‌کند و باید حل و فصل شود اما هنوز به توافق نهایی نرسیده‌ایم که خانه احزاب تشکیل شود.
وی ادامه داد: نگرانی من این است که اگر جلسه‌ای تشکیل شود و دچار تنش شود نقض قرض صورت می‌گیرد که بهتر است در ابتدا این تنش‌ها حل و فصل شود.
وی درباره جلسه احزاب با وزیر کشور بیان داشت: ان شالله در اردیبهشت جلسه مشترکی با وزیر کشور خواهیم داشت البته این جلسه قرار بود، زودتر برگزار شود.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در پایان درباره حضور در انتخابات مجلس دهم خاطر نشان کرد: به طور حتم در انتخابات مجلس دهم به عنوان کاندیدا حضور خواهم یافت.

۱۳۹۳/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...