نسخه چاپی

گلایه فرمانده سپاه از دولت

فرمانده كل سپاه اهمیت مقابله با جنگ نرم در عرصه فرهنگی را مانند ابتدای انقلاب مهم دانست و گفت: فعالیت سپاه و بسیج در عرصه فرهنگ نیاز به الزاماتی همچون رویكرد جدید تحولی و تحول ساختاری و مدیریتی دارد كه تاكنون بخشی از آنها انجام شده است.

به گزارش نما ، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوره آموزشی شهید بسیجی مولوی مصطفی جنگی زهی که با حضور فرماندهان سپاه های استانی و فرماندهان نواحی مقاومت سراسر کشور در دانشکده شهید مطهری بسیج برگزار شد، گفت: این جمع بخشی از مسئولان نظام هستند که با عشق به ولایت و درک رسالت پاسداری از انقلاب، برای اجرای فرامین ولایت تلاش می کنند.
سردار جعفری اقتصاد و فرهنگ را دو موضوع ماموریت سپاه و بسیج در مقابله با جنگ نرم عنوان کرد و اظهار داشت: اقتدار ملی محور اصلی سخنان رهبری در فرمایشات ابتدای سال بود که با تاکید بر سه عنصر اقتصاد، فرهنگ و علم و دانش دست یافتنی است.
وی ضمن اشاره به بیانات حضرت آیت الله خامنه ای که فرمودند ملت ایران باید خود را قوی کند، تصریح کرد: ضرورت اقتدار ملی در این شرایط و مذاکرات هسته ای وظایف سپاه را بیشتر می کند و تجربیات زیاد سپاه در زمینه های مختلف، از گذشته تا کنون موجب عملکردی موفق شده است.
فرمانده کل سپاه ضمن تقدیر و تشکر از بسیج به خاطر فعالیت های انجام شده پیرامون اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: متاسفانه دولت از پیشنهادات و اقدامات بسیج برای اقتصاد مقاومتی استقبالی نکرده است و امیدواریم دولت از توان موفق بسیج و سپاه و ظرفیت عظیم مردم در این عرصه ها استفاده کند.
سردار جعفری اهمیت مقابله با جنگ نرم در عرصه فرهنگی را مانند ابتدای انقلاب مهم دانسته و افزود: فعالیت سپاه و بسیج در عرصه فرهنگ نیاز به الزاماتی همچون رویکرد جدید تحولی و تحول ساختاری و مدیریتی دارد که تاکنون بخشی از آنها انجام شده است.
وی هشدار مقام معظم رهبری را پس از جنگ مبنی بر تهدیدات فرهنگی دشمن با تعابیر گوناگون یادآور شده و ادامه داد: جنگ نرم فرهنگی جدیدترین تعبیر ولایت است و امروز خطرات و تهدیدات فرهنگی دشمن توسط جامعه و مسئولین اجرایی کشور حس نمی شود که یکی از وظایف سپاه و بسیج درک و انتقال این حس به دیگران در کشور است.
فرمانده کل سپاه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر ادامه فعالیت های فرهنگی خودجوش جوانان در سراسر کشور، تصریح کرد: مقابله با تهدیدات فرهنگی وقتی صورت می گیرد که مردم به صورت خودجوش و گسترده وارد شوند همانطور که مردم در عرصه های مختلف برای دفاع مقدس علیه جنگ تحمیلی حضور یافتند.
وی در بیان دیگر الزامات فعالیت های فرهنگی از منظر ولایت خاطرنشان کرد: تشکیل جبهه فرهنگی گسترده و مردمی با تقدم ابتکارات و جوشش های مردمی صورت می‌گیرد.
سردار جعفری گفتمان سازی فرهنگی و الگوسازی را از دیگر الزامات فعالیت های فرهنگی دانسته و تاکید کرد: امام خامنه ای در همین خصوص می فرمایند مختصات فرهنگی که انقلاب برای الگو شدن طلب می کند، کار بسیج است چراکه الگوسازی برای اقشار مختلف، دشمن را آزار می دهد و دست و پای او را می بندد.
گفتنی است در این مراسم، فرزند شهید مولوی جنگی زهی در سخنانی، خون پاک شهیدان بزرگی همچون شوشتری، محمدزاده و جنگی زهی را برای وحدت در کشور در سایه ولایت دانسته و بر ادامه راه شهدا در پیروی از ولایت تاکید کرد.

۱۳۹۳/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...