نسخه چاپی

پای سرمایه‌گذاران اروپا به ایران باز می‌شود

رئیس‌كل بانك مركزی ایران در مصاحبه بلومبرگ با توضیح اینكه ایران باگروه‌های تجاری اروپایی و آسیایی در حال مذاكره است، گفت: اطمینان داریم كه می‌توانیم در صنایع خودرو، فولاد و صنایع ماشین‌آلات سنگین سرمایه‌گذاری خارجی جذب كنیم.

به گزارش نما ، به نقل از خبرگزاری فارس، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران در مورد سرمایه‌گذاری‌های احتمالی در این کشور به محض برداشته شدن تحریم‌ها، با گروه‌های تجاری اروپایی و آسیایی در حال مذاکره است.
وی افزود: تهران مذاکره با سرمایه‌گذاران کشورهایی که در گذشته با آنها مبادلات تجاری داشته را حفظ کرده است و اطمینان دارد که می‌تواند در صنایع خودرو، فولاد و صنایع ماشین‌آلات سنگین سرمایه‌گذاری خارجی جذب کند.
سیف در حاشیه نشست بهاره صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن به بلومبرگ گفت: فرانسه، آلمان و ایتالیا، روابط اقتصادی گسترده‌ای با ایران داشته‌اند و این رابطه را حفظ کرده‌اند.
آنها با ما در خصوص پروژه‌هایی در تماس و مذاکره هستند و ما فکر می‌کنیم که آنها منتظرند که به محض برداشته شدن تحریم‌ها، برای سرمایه‌گذاری در تمامی حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند.
سیف با توضیح اینکه چین بر برخی از سهام بازار ایران تسلط یافته است، تصریح کرد: ما فکر می‌کنیم زمانی‌که تحریم‌ها برداشته شود، به علت پتانسیل اقتصادی ایران فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری وجود داشته باشد.
رئیس کل بانک مرکزی ایران اضافه کرد: روند نزولی رشد اقتصادی ایران در سال جاری ایرانی متوقف شده است و پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده تولید ناخالص داخلی به ۳ درصد افزایش یابد.

۱۳۹۳/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...