نسخه چاپی

واكنش نیكزاد به مزایده جنجالی

عکس خبري -واکنش نيکزاد به مزايده جنجالي

وزیر راه :هنوز مزایده ای باز نشده است، ضمن اینكه برخی می‌خواهند با انحصارگری همه منافع را نصیب خود بكنند.


به گزارش نما ،به نقل از مهر علی نیکزاد در جمع خبرنگاران در خصوص ابهامات به وجود آمده در برگزاری دو مزایده در بندر امام خمینی (ره) و بندر شهید رجایی گفت: هنوز مزایده ای باز نشده است، ضمن اینکه برخی می‌خواهند با انحصارگری همه منافع را نصیب خود بکنند.

وی افزود: حق کشور است که برای توسعه بنادر افراد جدیدی را با مشخصات معین وارد سرمایه گذاری کند، ضمن اینکه برخی از افرادی که از آنها به خوبی یاد می شود، از مزایده انصراف دادند تا کار را خدشه دار کنند. در هر صورت، سازمان بنادر فضا را فراهم کرده تا بخش خصوصی و دولتی با انجام سرمایه گذاری به هدف توسعه بندر برسند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص افتتاح چند پروژه دریایی، گفت: کنترل ترافیک دریایی با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان برای کنترل دریایی امروز سه شنبه افتتاح می شود، همچنین یدک کشی با قدرت 2 هزار و 400 اسب بخار که شناورهای غول پیکر را جابه جا می کند، به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: لندینگ کرافت با هزینه 162 میلیارد تومان هم از دیگر پروژه هایی است که امروز به بهره برداری می رسد.

نیکزاد با اشاره به اینکه زمینه حضور بخش خصوصی در بنادر را فراهم می کنیم، اظهار داشت: دریا و بنادر را در اختیار بخش خصوصی قرار می دهیم تا فعالیتهای صنعتی را انجام دهند و در کنار ما، نیروی دریایی ارتش و سپاه با اقتدار حفاظت و حراست از مرزهای آبی را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه در یک رقابت تنگاتنگ با دیگر کشورها قرار داریم، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی شرایطی را برای حضور بخش خصوصی فراهم می کند تا سرمایه گذاران به سمت توسعه بنادر سوق پیدا کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به معنای واقعی از بخش خصوصی حمایت می کنیم و از آنها درخواست داریم تا در توسعه بنادر دست دولت را بگیرند، زیرا اعتبارات دولت در توسعه بنادر محدود است و باید تلاش کنیم تا به هاب تبدیل شویم.

نیکزاد با تاکید بر جذب سرمایه خارجی در توسعه بنادر، گفت: دولت زمینه را برای سرمایه گذار بخش خصوصی بر اساس قوانین و مقررات و برون سپاری فراهم کرده و سیاستگذاریها در اختیار سازمان بنادر قرار دارد.

وی تصریح کرد: تحریمها در عرصه های مختلف برای کشور تبدیل به فرصت شده و به خصوص در بخش صنعت هوایی و دریایی تاثیر زیادی داشته است اما با وجود این اقدامات زیادی از سوی دولت انجام می گیرد.

نیکزاد افزود: در صنعت هوایی هم سال گذشته 196 هزار پرواز انجام شد و هر ساله به ظرفیت دریایی، کانتینری و جاده ای در بنادر افزوده می شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در رقابت تنگاتنگی با کشورهای دیگر قرار داریم، گفت: نباید شرایط سختی را برای سرمایه گذاران ایجاد کرد بلکه باید ضمن حمایت از آنها زمینه توسعه کشور را فراهم بیاوریم.

۱۳۹۱/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...