نسخه چاپی

پرچم داعش در كنار سد فلوجه +عكس

داعش با بستن سد فلوجه هم بر شیعیان استانهای مركزی و جنوبی عراق فشار وارد می‌كند و هم آب را به سوی روستاهای سنی نشینی كه با دولت در سركوب داعش همكاری كردند، هدایت می‌كند و از آنها انتقام می‌گیرد.

به گزارش نما به نقل از ابنا، تروریست‌های دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" با بستن سد فلوجه باعث زیر آب رفتن بخشی‌هایی از این شهر شدند.

منابع امنیتی عراق با هشدار نسبت به خطر غرق شدن بغداد اعلام کردند که این احتمال وجود دارد که این آب‌ها ظرف روزهای آتی به ورودی‌های بغداد برسد و بغداد را با خطر غرق شدن روبرو کند.

درهمین‌حال پایگاه‌های خبری وابسته به تکفیری‌های داعش تصویری از برافراشته‌شدن پرچم گروه تروریستی داعش در کنار سد فلوجه منتشر کردند.

گروه تروریستی داعش با این اقدام هم بر شیعیان استانهای مرکزی و جنوبی عراق فشار وارد می‌کند و هم آب را به سوی روستاهای سنی نشینی که با دولت در سرکوب داعش همکاری کردند، هدایت می‌کند و از آنها انتقام می‌گیرد.

هدف تروریست‌های داعش از این اقدام این است که این بار از طریق آب راه جدیدی را به سمت بغداد باز کنند تا مانع از تحرکات ارتش شوند.

اسماعیل محلاوی الدلیمی فرمانده پلیس استان الانبار هدف از اقدام داعشی‌ها در بستن جریان آب فلوجه را نخست ضربه وارد کردن به اهل سنت مخالف خود و سپس جلوگیری از حمله سریع ارتش عراق به فلوجه بود.

اما تحلیلگران سیاسی و نظامی عراقی معتقدند: محاصره سه ماهه فلوجه توسط ارتش عراق مانع از فرار عناصر داعشی به شهرهای مجاور شده است و آنها در این مدت متحمل فشارهای روانی و لجستیکی شدیدی شدند؛ لذا با بستن جریان آب ارتش عراق را مجبور به عقب نشینی از اطراف فلوجه کرده‌اند.

544316_710.jpg

۱۳۹۳/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...