نسخه چاپی

مقر سازمان ملل به كشور بی طرفی همچون سوئیس منتقل شود

عکس خبري -مقر سازمان ملل به کشور بي طرفي همچون سوئيس منتقل شود

یك كارشناس سیاست خلرجی گفت: مقر سازمان ملل باید به كشور بی طرفی همچون سوئیس منتقل شود و اگر آمریكا همچنان بر مصوبه خود پافشاری كند طبیعتا این مسئله با یك چالش جدی در سازمان ملل رو به رو خواهد شد.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، "حسن‌ هانی‌زاده" با اشاره به صادر نشدن روادید برای نماینده جدید ایران در سازمان ملل، گفت: عدم صدور روادید برای نماینده جدید ایران در سازمان ملل یک پدیده خطرناکی در عرصه تعاملات بین‌المللی به ویژه در سازمان ملل است.
وی ادامه داد: براساس توافقنامه مقر که میان سازمان ملل و آمریکا در سال 1947 به امضا رسیده که آمریکا را موظف می‌کند تا صرف نظر از هرگونه گرایش‌های سیاسی برای هیئت‌های دیپلماتیک روادید صادر کند.
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: مصوب اخیر کنگره آمریکا با فشار لابی صهیونیستی صورت گرفته و این امر نشان می‌دهد که آمریکا شایستگی برخورداری از قرار گیری مقر سازمان ملل در کشور خود را ندارد.
این کارشناس سیاست خارجی افزود: این کشور یا باید سیاست خود را تغییر دهدو به نماینده جدید ایران روادید صادر کند و یا مقر سازمان ملل باید به کشور بی طرفی همچون سوئیس منتقل شود و اگر آمریکا همچنان بر مصوبه خود پافشاری کند طبیعتا این مسئله با یک چالش جدی در سازمان ملل رو به رو خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان ملل مسئول اجرایی کردن و صدور روادید به نمایندگان کشورهای مختلفی است که به سازمان ملل عزیمت می‌کنند این سازمان باید از ابزارهای خود دراین راستا استفاده کرده و آمریکا را مجبور به صدور روادید برای دیپلمات ایران در غیر این صورت سایر کشورهایی که با آمریکا همسویی ندارند در آینده با چنین مشکلاتی مواجه خواهند شد.

۱۳۹۳/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...