نسخه چاپی

كاهش قیمت سكه به 600 هزار تومان

عکس خبري -کاهش قيمت سکه به 600 هزار تومان

وزیر امور اقتصادی و دارایی از برنامه دولت برای كاهش قیمت سكه و رسیدن به مرز 600 هزار تومان خبر داد و گفت: به زودی تمام حباب بازار ارز و سكه خارج خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از آنا، سید شمس‌الدین حسینی امروز در حاشیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در جمع خبرنگاران درباره تصمیم دولت برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، اظهار داشت:‌ دولت به دنبال این است که قانون هدفمندی یارانه ها را اجرا کند؛ البته برای اجرای فاز دوم باید شرایط را در نظر بگیریم.

وی ضمن اشاره به اینکه درآمد دقیق اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها منوط به مصوبه نهایی مجلس است درباره میزان منابع درخواستی دولت برای اجرای این فاز و آنچه در مجلس مصوب شده است، افزود: هنوز این موضوع قطعی نشده است و باید ببینیم سرنوشت آن در صحن علنی مجلس چه می‌شود اما نکته مهم این است که دولت مصمم به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها است.

* به زودی سکه 600 هزار تومان می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت فعلی بازار سکه و ارز،‌ گفت: سال گذشته قیمت سکه به مرز یک میلیون تومان رسیده بود و عده ای از افراد بودند که در این بازار، بازارگرمی می کردند؛ برخی از افراد بدون توجه به هشدارهای دولت و بانک مرکزی وارد این بازار شده اند بدون اینکه نسبت به خرید و فروش در آن اشراف داشته باشند.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر آن افراد می بینید که قیمت سکه روز به روز در حال کاهش است بطوریکه هم اکنون به حدود 650 تومان رسیده و به زودی به 600 تومان نزدیک می شود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: پیش بینی می‌شود که با توجه به اینکه قیمت ارز در حال کاهش است و روند نزولی دارد، نرخ سکه ها هم همچنان با کاهش مواجه شود؛ بازهم تاکید می کنم افرادی که به صورت پایدار وارد بازار سرمایه شده اند و در آن سرمایه گذاری کرده اند مطمئنا سود می کنند.

وی البته در همین ارتباط به نوسانات بازار ارز و سکه اشاره و تصریح کرد: اما سرمایه‌گذاری در بازارهایی که گاهی حباب و سفته بازی به اوج می‌رسد، پایدار نیست اما بازار سرمایه همواره به عنوان یک فرصت تلقی می شود و دولت نیز از رشد بازار سرمایه حمایت می کند.

* دلار 1670 تومانی هم تعادلی نیست

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت قیمت‌‌ها در بازار ارز به ویژه دلار گفت: نرخ دلار در این بازار هنوز بالاست. فعالان بخش خصوصی معتقدند که نرخ‌هایی همچون 1670 یا 1690 تومان برای دلار یک نرخ تعادلی نیست.

حسینی البته تأکید کرد که میزان قابل توجهی از حباب در بازار ارز خارج شده است و در آینده نیز باید میزان بیشتری از حباب از بین برود؛ وی در ادامه گفت: آنچه که بانک مرکزی به دنبالش است، این است که نرخ ارز مرجع 1226 تومان به صورت باثبات در بازار دنبال شود.

وی با تأکید براینکه مجموعه سیاست‌های ارزی از بین بردن نرخ‌های حبابی از بازار ارز است، تصریح کرد:‌ اگر ما شرایطی را فراهم کنیم که خریداران و فروشندگان عمده ارز که نیاز واقعی دارند یکدیگر را ملاقات کنند، نرخ‌هایی که در حاشیه شکل می‌گیرد و می‌شکند به کاهش نرخ کمک می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: صرافی‌ها بازار نوع دوم هستند و بانک مرکزی به آنها رسمیت داده و آنچه در مصوبات آمده این است که این صرافی‌ها باید کار نقل و انتقال پول را انجام دهند، این در حالی است که بانک مرکزی مستقیماً به صرافی‌ها پول عرضه نمی‌کند ولی صادرکنندگان و مردم می‌توانند پول خود را به صرافی‌ها بفروشند یا از صرافی برای نقل و انتقال پول استفاده کنند. در عین حال، واردکنندگان می توانند از این صرافی‌ها بهره جویند.

وی از پیشنهاد وزارت اقتصاد به شورای بورس برای شکل گیری بازار ارز صادراتی خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این امر شفاف تر شده و بازاری مبتنی بر معاملات واقعی شکل می‌گیرد البته ضوابط و شرایط این ابزار در شورای عالی بورس تصویب و دستورالعمل آن توسط سازمان بورس تهیه شده است.

۱۳۹۱/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...