نسخه چاپی

"نه استعفا داده‌ام و نه استعفا می‌دهم"

عکس خبري - "نه استعفا داده‌ام و نه استعفا مي‌دهم"

وزیر نفت گفت: كسی كه به هتل ۵ ستاره می‌رود تجهیزاتی می‌خواهد و كسی نیز كه به میدان مین می‌رود با تجهیزات دیگری می‌رود كه بنده با تجهیزات ورود به میدان مین به وزارت نفت رفتم.

به گزارش نما ، به نقل از خبرگزاری تسنیم، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی برای پاسخ به سوال حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس در مورد برخی اظهاراتش حضور یافت.
وی در سخنانی برای توضیح سوال رسائی در این مورد گفت: در اینجا لازم است سال جدید را تبریک بگویم بخصوص که امسال با نام بلند حضرت زهرا(س) مطهر و مزین است.
وزیر نفت در ادامه افزود: امسال سالی است که باید همه ما بسیج و تجهیز شویم که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به نتیجه برسانیم.
زنگنه تاکید کرد: در اینجا لازم می‌دانم که از مجلس به دلیل حمایت‌هایی که از صنعت نفت کشور و به خصوص در جریان بودجه 93 داشته‌اند، تشکر کنم. البته باید از کمیسیون برنامه و بودجه و نیز کمیسیون انرژی، صنایع و تلفیق تشکر کنم که بیش از آنچه که ما انتظار داشتیم به مسائل صنعت نفت پرداختند. از سوال کنندگان هم تشکر می‌کنم که با سوال‌شان این فرصت را در اختیار بنده قرار دادند.
وی در ادامه افزود: اینکه آیا واقعا این سوال در اختیارات وزیر است یا خیر، تشخیص آن با هیئت رئیسه مجلس است و بنده در آن ورود نمی‌کنم و خودم را موظف به پاسخگویی می‌دانم.
وزیر نفت در ادامه اظهار داشت: توضیحاتی که بنده در پاسخ به سوال داشتم، همان‌هایی بود که آقای بهمنی در جلسه کمیسیون قرائت کرد.
زنگنه در ادامه پس از سخنان رسائی گفت: جلسه‌ای در بزرگداشت شهید تندگویان برگزار شده بود که دوستان و هم‌دانشکده‌ای‌های وی آن را برگزار کرده بودند و بنده نیز در آن جلسه حضور یافتم و صحبت‌هایی کردم که یکی از صحبت‌های بنده این است که گفته‌ام با شعار نمی‌شود کشور را پیش برد بلکه باید با شعور و خرد کشور را پیش برد.
وی در همین زمینه ادامه داد: بنده در این جلسه گفته‌ام تا زمانی علی‌رغم بالا و پایین‌هایی که بود، جریان عمومی کشور رو به پیشرفت بود اما از سال 84 به بعد وقفه‌ای ایجاد شد که نباید در گذشته سیر کنیم و افراطی‌گری همیشه باید محکوم شود.
وزیر نفت در ادامه سخنانش به بخش دیگری از صحبت‌هایش در این جلسه اشاره کرد و گفت: بنده در این جلسه گفتم که یک روز پیش امیر قطر رفته‌ام و او به بنده گفته است که من به آنچه که شما در پارس جنوبی انجام می‌دهید، غبطه می‌خورم. دوباره باید کاری بکنیم که دیگران به ما غبطه بخورند. البته رهایی ما از مشکلاتی که برای کشور به وجود آمده با دعای خانواده‌های شهدا صورت گرفته که انشاءالله همه با هم در راه شهید تندگویان پیش برویم و صنعت نفتی داشته باشیم که دیگران حسرت ما را بخورند.
زنگنه ادامه داد: بنده نگفته‌ام که آقای رئیس جمهور در دولت گریه کرده و نمی‌دانم که آقای رسایی این حرف‌ها را از کجا آورده است. بنده گفته‌ام که آقای روحانی چند روز پیش نکته‌ای به بنده گفته‌اند که بنده خیلی متاثر شدم که رئیس جمهور گفته است یکی از وزرای پیشین نزد بنده آمد و گفت که رفته‌ام امارات و مابقی قضایا.
وی در همین زمینه ادامه داد: بنده نگفته‌ام که پول قرضی بوده است، بلکه پول خودمان را گرفته‌ام اما اینکه بخواهیم برای گرفتن پول خودمان خواهش کنیم، عزت نیست. پول خودمان برای خودمان است. این عزت نیست که خواهش کنیم و پول خودمان را به داخل کشور بیاوریم.
وزیر نفت در ادامه تصریح کرد: سوال کننده گفته‌اند که بنده سیاه‌نمایی کردم، در صورتی که بنده معتقدم سیاه‌نمایی زمانی است که وقتی چیزی سفید است را بگویم سیاه است. وقتی واقعیتی است، بحثی نیست. سوال کننده می‌گوید که اگر واقعیتی بوده را چرا بیان می‌کنم در صورتی که اگر گفته‌ام نیز در جمع خصوصی گفته‌ام و چند سایت نوشته‌اند و 100 هزار نفر مطلع شده‌اند اما شما آن را در اینجا آوردید و 40 میلیون نفر متوجه شدند.
زنگنه در ادامه اظهار داشت: بحث بنده این است که اینکه آن شیخ چه کسی بوده است و بنده در مورد آنها توضیح دهم، وارد این موضوعات نمی‌شوم زیرا بنده اصلا به آن وزیر تعریضی نداشته است. بحث این است که چرا کشور باید به وضعیتی برسد که مردم ما حسرت بخورند و به ایرانی بودن خودشان آنچنان که در چشم‌انداز دیده شده است، افتخار نکنند، باید به امکانات و ظرفیت‌های ما افتخار کنیم. بنده دلم برای این کشور می‌سوزد با وجود منابع و امکاناتی که ما داریم، باید کشور اول منطقه باشیم نه اینکه به کشورهای دیگر التماس کنیم.
وی افزود: بنده از هیئت رئیسه خواهش می‌کنم که لطف کنند و وقت کافی را به بنده بدهند تا در مورد برنامه‌های حوزه نفت برای تحقق اقتصاد مقاومتی گزارشی ارائه کنم البته بنده در کمیسیون انرژی حضور یافتم و توضیحاتی ارائه دادم. البته از کمیسیون برنامه و بودجه نیز تقاضا کردم که به بنده وقت بدهند تا گزارشی ارائه کنم.
وزیرنفت در ادامه تصریح کرد: بنده لازم می‌دانم که برنامه‌های وزارت نفت را برای توسعه میدان‌های مشترک نفتی و گازی توضیح دهم تا به گونه‌ای نباشد که دیگران بیشترین بهره‌برداری را از این میادین داشته باشند. لازم است بنده در مورد صادرات فرآورده‌های نفتی توضیح دهم. باید در مورد این صحبت کنیم که چه کار کنیم که جریان بابک زنجانی و رفقایش در کشور تکرار نشود.
زنگنه خاطرنشان کرد: اینکه آن شیخ که بود و آن وزیر که بود کدام درد از بیکاری، تورم و گرانی و مشکلات کشور را حل می‌کند؟ ما باید به فکر توسعه کشور باشیم و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم.
وی ادامه داد: در سوال‌شان از بنده پرسیده‌اند که بنده 3 بار استعفا داده‌ام و گفتند که یک بار آن را آقای ربیعی گفته است که بنده نیز به وی گفتم که اشتباه گفته است. کسی استعفا می‌دهد که ناامید باشد، بنده ناامید نیستم بلکه سرشار از نشاط و امید هستم. بنده روزی که به اینجا آمدم می‌دانستم که به کجا می‌روم و به شما گفتم که بنده را به هتل 5 ستاره نمی‌فرستید. کسی که به هتل 5 ستاره می‌رود تجهیزاتی می‌خواهد و کسی نیز که به میدان مین می‌رود با تجهیزات دیگری می‌رود که بنده با تجهیزات ورود به میدان مین به وزارت نفت رفتم.
وزیر نفت در ادامه تاکید کرد: اینطور نبود که بنده مشکلات وزارت نفت را ندانم. بنده مشکلات وزرات نفت را می‌دانستم و می‌دانم و اصلا خدا را شاهد می‌گیرم که به آینده کشور و وزارت نفت امیدوارم و همه چیز آن را مثبت می‌بینم. کسی استعفا می‌دهد که ناامید باشد در صورتی که بنده 22 سال وزیر بوده‌ام و الان 23 سال شده است که اگر قرار باشد در زمانی که سوال آقای رسایی در 9 آبان سال گذشته و در شرایطی که 3 ماه از وزارت بنده گذشته بود، 3 بار استعفا می‌دادم، پس باید در سابقه 22 سال وزارت دوره‌های قبلی‌ام 360 بار و ماهی یک بار استعفا داده باشم.
زنگنه ادامه داد: بنده اهل استعفا نیستم مگر اینکه مجلس و یا رئیس جمهور مرا از خدمت معاف کنند. خدا را شکر در این مدت موفق بوده‌ایم. زمستان سال گذشته را با تمام مشکلاتی که بود بدون اینکه مشکلی برای مردم ایجاد شود، پشت سر گذاشتیم. همه دنیا اعتراف کرده که ما به طور جدی افزایش صادرات نفت داشته‌ایم که این نشان دهنده موفقیت ما بوده است البته آنها ناراحتند.
وی تصریح کرد: بحث بنده این است که اگر مشکلی برای کشور وجود دارد و اگر یک مسلمان از مشکلاتی که هست، ناراحت نشود آیا این کار خوبی است؟ بعضی مشکلات در کشور وجود دارد که اگر انسان از غصه دق کند، هرجی بر او نیست. بنده نمی‌خواهم این مطالب را بیان کنم. بنده در یک جمع خصوصی مطلبی عنوان کردم اما شما آن را در سطح 70 میلیون و یا 40 میلیون نفر آوردید و منتشر کردید.
وزیر نفت در ادامه اظهار داشت: بنده نه استعفا داده‌ام و نه استعفا می‌دهم و با قدرت کارم را انجام می‌دهم. سیاه‌نمایی در کار نبوده است و بنده همواره به دنبال این بوده‌ام که وضعیت خوبی برای کشور ایجاد کنم که در این راستا به حمایت مجلس نیز نیاز دارم زیرا معتقدم بدون حمایت مجلس نمی‌شود کار کرد و موفق شد.
زنگنه خاطرنشان کرد: مطالبی که در کمیسیون انرژی عنوان کردم، قانع کننده بود اما این حق آقای رسایی است که سوالش در صحن علنی مطرح شود. بنده معتقدم که مسائل بسیاری در کشور وجود دارد که باید برای آن وقت بگذاریم و اقتصاد را پیش ببریم که بنده به کمک شما برای ادامه کارم نیاز دارم.

۱۳۹۳/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...