نسخه چاپی

انتقاد از افزایش قیمت‌ها پیش از اجرای فاز دوم هدفمندی

عکس خبري -انتقاد از افزايش قيمت‌ها پيش از اجراي فاز دوم هدفمندي

نماینده مردم اراك در مجلس از افزایش قیمت‌ها پیش از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها انتقاد كرد.

به گزارش نما ، به نقل از خبرگزاری تسنیم، چند تن از نمایندگان مجلس امروز در صحن علنی مجلس تذکرات شفاهی خود را مطرح کردند.
قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس در تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس طی سخنانی اظهار داشت: تذکر من به وزیر صنعت است؛ در ابتدای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در نیمه دوم 1387 اقدام به جذب 3 هزار و 500 نفر از نیروهای تحصیل کرده کرد.
وی ادامه داد: در اواخر سال 1390 و اوایل سال 1391 مقرر شد طبق مصوبه هیئت وزیران این افراد از نیروهای شرکتی به قرار دادی تبدیل وضعیت شوند. از آن روز تاکنون حقوق و مزایای این افراد 3 تا 5 ماهه پرداخت می‌شود. آیا آنها سرپرستی زن و فرزند ندارند؟ آیا اجاره خانه ندارند؟ با این وضعیت نمی‌توان به ساماندهی بازار فکر کرد.
نماینده مردم نوشهر افزود: چگونه می‌توان در این شرایط از این افراد خواست که به وسوسه شیطان در زمینه فساد نه بگویند؟ لذا وزیر صنعت برای حل مشکل این افراد چاره‌ای بیاندیشد.
در ادامه محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس جمهور خواستار اختصاص سبد کالا به طبقه روستایی و کارگان ساختمانی و ساده شد.
وی همچنین در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی گفت: در زمینه بیمه کردن کشاورزان به مجلس لایحه بدهید و جلوی افزایش قیمت کود شیمیایی را بگیرید.
نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به افزایش قیمت‌ها در بازار تأکید کرد: لازم است وزیر صنعت در خصوص جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها دقت و برنامه‌ریزی کند. امروز زمزمه‌هایی در مورد افزایش قیمت کالاها شنیده می‌شود که منجر به افزایش قیمت شده است.
آصفری ضمن گلایه از افزایش 20 درصدی قیمت گار ادامه داد: زمزمه‌هایی در مورد افزایش آب، برق شنیده می‌شود؛ مگر چیزی به درآمد مردم اضافه شده که می‌خواهید قیمت‌ها را افزایش دهید.
حجت‌الاسلام باقری نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به برخی نمایندگان اظهار داشت: تذکر من به برخی نمایندگان انگشت شمار است؛ در 4 سال گذشته دولت در اختیار شما بود که چقدر فسادها و نقل قول‌ها وجود داشت و چه قدر در مقابل ولایت ایستادگی شد. ولی آقایان دم بستند و استیضاح و سؤالی نکردند. این آقایان کشور را در 4 سال گذشته تا پرتاب سقوط بردند ولی با تدبیر رهبری این کشور نجات یافت.
وی در پایان گفت: به این آقایان می‌گویم بیایید جبران مافات کنید و یک طرح برای حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی تهیه کنید تا در پیشگاه مردم حرفی برای گفتن داشته باشید. این آقایان انگشت شمار آبروی مجلس و کشور را بردند و در سال‌های گذشته جفاهایی کردند که زبان از گفتن آن عاجز است.

۱۳۹۳/۱/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...