نسخه چاپی

دولت قدردان اعتماد مردم در انصراف از یارانه‌ها باشد

عکس خبري -دولت قدردان اعتماد مردم در انصراف از يارانه‌ها باشد

رئیس دیوان عالی كشور گفت: مسئولین باید قدردان مردمی كه انصراف خودشان از دریافت یارانه را اعلام و به ندای دولت لبیك می‌گویند باشند.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، جلسه هیات عمومی اصراری حقوقی امروز سه شنبه(26فروردین) به ریاست آیت‌الله "احمد محسنی گرکانی" و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین "محسنی اژه‌ای" و قضات عالی رتبه دیوان عالی تشکیل شد.
پس از تلاوت کلام الله مجید رئیس دیوان عالی کشور اظهار داشت: تمام فرهنگ‌ها باید به قرآن منتهی شود و فرهنگ قرآن محور نهضت اسلامی است، فرهنگ اگر کامل شود اقتصاد هم کامل می‌شود کسی که می‌خواهد مسلمان با فرهنگ باشد باید از سه زاویه با اسلام ناب محمدی(ص) ارتباط تنگاتنگ داشته باشد؛ دارای شخصیتی با بصیرت عمیق در تمام موضوعات و رویدادهای اسلامی باشد،‌ از تاریخ گذشتگان اسلامی و غیراسلامی در مقاطع مختلف اطلاعات کافی و وافی داشته باشد،‌ دارای سیاست سالمی باشد که هدف امامان و راهبران راستین اسلام است و مفهوم آن سیاست تدبیر است نه فریب، صداقت است نه دروغ و خلوص است نه غرور.
آیت‌الله محسنی گرکانی اضافه کرد: باید سیاست سالم را با حکومت اسلامی پیوند بزند، ثمره این حکومت، حکومت صالحان خواهد بود. و در این صورت است که حکومت صالحان از حکومت ناسالم و حاکمان فاسد و خائن جدا می‌گردد و سرچشمه حکومت صالحان فرهنگ قرآن است.
رئیس دیوان عالی افزود: قرآن کریم با رویکردی فرهنگی زیر ساخت اعتقادات و رفتارهای انسان و جامعه بشری را شکل می‌دهد و موجبات بصیرت و اقتدار یک جامعه را فراهم می‌آورد.
آیت‌الله گرکانی به روش حضرت امام خمینی(ره) در رهبری انقلاب اسلامی اشاره کرده و افزود: بهترین چیزی که می‌توان گفت چرا جامعه دینی ایران اقبال به ندای حضرت امام (ره) نمود؟ برای اینکه نهضت امام ریشه در فرهنگ اسلامی داشت حمایت‌ها و دفاع‌های مردمی از نظام اسلامی در تمام بحران‌ها و فشار‌ها و تحریم‌های ظالمانه در این چارچوب قابل تفسیر است و قطعاً رمز پیروزی مردم ایران در ۸ سال جنگ نابرابر تحمیلی ریشه در فرهنگ قرآن و عاشورای حسینی و شهادت طلبی داشت.
وی تاکید کرد: مدیریت فرهنگی در امر فرهنگ سازی و مدیریت اقتصادی با عزم ملی می‌تواند به آسانی کاستی‌ها و چالش‌های اجتماعی را برطرف سازد تا کشورمان بدون دغدغه با اقتدار در جایگاه عزت قرار گیرد.
رئیس دیوان عالی کشور اظهارداشت: یادآوری دو نکته را لازم می‌دانم: اولاً تشکر از مردم شریف و بزرگوار کشورمان که با انصراف از یارانه‌ها به فرهنگ سلامت و تندرستی و عمران و توسعه اقتصادی کمک شایانی نمودند و مسلماً تقویت دولت خدمت به مردم است و تقویت جامعه است در راستای بیمه عمومی، توسعه بیمارستان‌های دولتی برای کسانی‌که توان پرداخت هزینه سنگین پزشکی و بیمارستان را ندارند که در این صورت است که با تجهیز بیمارستان‌ها و همگانی شدن بیمه درمانی امکان پذیر خواهد شد .
وی در آخرین نکته خاطرنشان کرد: مسئولین و دولت بدانند مردمی که انصراف خودشان از دریافت یارانه اعلام می‌دارند و به ندای دولت لبیّک می‌گویند و دولت را امانت دار و امین خود می‌دانند باید قدردان این اعتمادهای مردم باشند و با تلاش مضاعف رفاه و سلامت توده مردم، توسعه اقتصادی ایجاد اشتغال جوانان این مملکت را پیگیری و فراهم نمایند که انشاءالله هم همین طور خواهد بود.

۱۳۹۳/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...