نسخه چاپی

دروغ ۱۳ آقای وزیر امور خارجه!

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در حالی از دغدغه كشورش در زمینه تامین امنیت خلیج فارس سخن می گوید كه آل سعود و حكومت ریاض، مهارتی كامل در اامن كردن منطقه، با اجرای سلسله اقداماتی از ارسال سلاح گرفته تا پرورش تروریست و كمك مالی به تروریست ها داشته است.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، می گوید، این کشور تلاش برای تامین امنیت خلیج فارس را مهم می داند.

آقای وزیر امور خارجه عربستان، که روز سه شنبه، امروز، 15 آوریل 2014، در نشست مشترک خبری با رمطان لعمامره، وزیر امور خارجه الجزایر، در ریاض سخن می گفت، تاکید کرد: ما درباره روابط عربی به ویژه تحولات مسئله فلسطین گفتگو کردیم.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که اسناد و شواهد آشکار و پنهان فراوانی از دخالت های عربستان در ناامنی ها در کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه و یمن و همچنین حمایت از رژیم آل خلیفه در بحرین و نیز سرمایه گذاری ها و وعده و وعیدها و هم سویی هایی که برای اقدامات ضد ایرانی به کشورهای فرامنطقه ای و گروه های معاند صورت داده، وجود دارد. سکوت دائم علیه منافع فلسطینیان و هم گام شدن با رژیم صهیونیستی هم از دیگر سیاست های امنیت زدای رژیم آل سعود در منطقه است.

رئیس دستگاه سیاست خارجی عربستان سعودی، همچنین دراین نشست خبری، درباره انتخابات ریاست جمهوری آینده سوریه، گفت: برنامه حکومت سوریه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، هر تلاشی را برای حل بحران در این کشور، خنثی خواهد کرد.

این موضع گیری سعود الفیصل را چیزی جز «دروغ آوریل» ( که معادلی برای «دروغ سیزده» خودمان است) نمی توان دانست!

۱۳۹۳/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...