نسخه چاپی

اعضای كنگره آمریكا دركابل چه می‌خواهند؟

هیأتی از نمایندگان آمریكایی به ریاست "جان بینر" رئیس مجلس نمایندگان این كشور برای متقاعد كردن افغانستان به امضای توافقنامه امنیتی با واشنگتن، وارد كابل شد.

به گزارش نما به نقل از العالم، این هیئت که شامل نمایندگان جمهوری خواه مجلس نمایندگان است، با فرماندهان آمریکایی مستقر در افغانستان، "جیمز کانینگهام" سفیر آمریکا در کابل و جوزف دانفورد فرمانده ایساف (نیروهای بین المللی مستقر در افغانستان) دیدار کرده است.

هدف از سفر موضوع توافقنامه امنیتی و وضعیت نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان پس از سال 2014 است.

دفتر مطبوعاتی جان بینر در بیانیه ای اعلام کرد: مسئولان آمریکایی به همتایان افغان خود ابلاغ کرده اند که مجلس نمایندگان آمریکا برای حضور نظامیان خود در افغانستان پس از سال 2014 تلاش می کند.

بر اساس این بیانیه، حضور تعداد کافی از نظامیان آمریکایی در افغانستان به دولت واشنگتن اجازه می دهد کاری را که با موفقیت در افغانستان آغاز کرده است، به پایان برساند.

این نخستین سفر هیئتی آمریکایی به کابل پس از انتخابات ریاست جمهوری 5 آوریل 2014 افغانستان است.همزمان با این سفر بحث و بررسی ها در کاخ سفید درباره تعداد، ترکیب و وظایف نظامیان آمریکایی که احتمالاً در افغانستان خواهند ماند، آغاز شده است.

نیروهای ایساف باید تا اوخر سال 2014 از افغانستان خارج شوند و دولت آمریکا می گوید، 8 هزار مربی و کارمند ویژه مبارزه با تروریسم ارتش این کشور باید پس از سال 2014 در افغانستان بمانند.

حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان از امضای توافقنامه امنیتی دفاعی واشنگتن کابل خودداری کرده است و امضای آن را به جانشین خود محول کرده است. وی اخیرا گفته است: اگر لویه جرگه، قرارداد امنیتی میان کابل و واشنگتن را تصویب کند، باز هم این سند پس از برگزاری انتخابات افغانستان به امضاء خواهد رسید.

۱۳۹۳/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...