نسخه چاپی

عملیاتی ناموفق پس از شش هفته جستجوی هواپیمای مالزی

اولین بخش عملیات جستجو برای كشف هواپیمای مفقود شده مالزی توسط زیردریایی متعلق به نیروی دریایی آمریكا بدون نتیجه متوقف شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مقامات استرالیایی اعلام کردند اولین بخش عملیات جستجو برای کشف هواپیمای مفقود شده مالزی توسط زیردریایی متعلق به نیروی دریایی آمریکا بدون نتیجه متوقف شد.



به گفته مقامات استرالیایی پس از آن که محدوده تجسس زیردریایی از عمق 4.5 کیلومتری فراتر رفت و به نتیجه نرسید، ماموریت نخست آن در اعماق اقیانوس هند پایان یافت. به کار گرفتن این زیردریایی، مرحله جدید از عملیات شش هفته‌ای جستجوی هواپیمای مفقود شده پرواز MH370 ‌ است که در هشتم مارس با 239 سرنشین ناپدید شد.



نیروهای جستجوگر مطمئن هستند موقعیت تقریبی لاشه‌ هواپیمای بوئینگ 777 را حدود 1550 کیلومتری شمال غرب شهر بندری «پرت» در استرالیا پیدا کرده و بر اساس چهار سیگنال به دست آمده در تلاش برای یافتن نشانه‌ای از آن هستند. به گفته نیروهای تجسس استرالیایی، اطلاعات جمع آوری شده از طریق این زیردریایی در حال استخراج و تحلیل شدن است.



به گزارش رویترز، مقامات مالزی تاکنون مشکلات فنی را علت ناپدید شدن این هواپیما اعلام نکرده‌اند اما شواهد حاکی از آن است که هواپیما از مسیر تعیین شده از کوالالامپور به پکن به عمد منحرف شده است.



۱۳۹۳/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...