نسخه چاپی

اجرای طرح «خوش‌حجابی» در كشور

مدیر مؤسسه ریحانة‌النبی(ص) از برگزاری طرح تثبیت حجاب با عنوان طرح «خوش حجابی» در شهرهای مختلف كشور توسط این مؤسسه خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدمهدی ابراهيم‌پور با اشاره به برنامه‌های مؤسسه ريحانة‌النبی(ص) اظهار كرد: فعاليت‌های اين مؤسسه در راستای توسعه و ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب در سطح كشور در حال انجام است.

وی افزود: يكی از طرح‌هايی كه توسط اين مؤسسه در حال حاضر در سطح كشور به مرحله اجرا در آمده، تجميع فعاليت‌های مرتبط با حضور و فعاليت طلاب خواهر حوزه‌های علميه است. در اين طرح فعاليت‌های علمی و آموزشی و اجرايی با حضور بانوان طلاب در مقاطع مختلف آموزشی و فرهنگی استان‌های كشور اجرا می‌شود كه خوشبختانه اثرات مثبت اين طرح در سطح كشور نمايان شده است.

مدير مؤسسه ريحانة‌النبی(ص) تصريح كرد: با اجرای فعاليت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پيگير در سطح كشور، در سطح دانش‌آموزشی با رشد 50 درصدی نوجوانان كشور در اين زمينه مواجه بوده‌ايم و استقبال آنان به حجاب برتر به مراتب نسبت به گذشته ارتقا يافته است، حتی خانواده‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آنان نيز از اين مسئله بسيار خرسند بوده‌اند كه اين رضايت در بازخوردهای گزارشی و برخوردهای آنان با اين مسائل به خصوص در ارتباطات با مدارس دريافت شده است.

وی گفت: با وجود عدم حمايت‌های مورد نظر از اين مجموعه ملی در زمينه توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، خوشبختانه طرح‌های بسيار خوبی از سوی اين مؤسسه در سطح كشور در حال اجراست كه از آن جمله می‌توان به اجرای طرح «حافظان حجاب» در سطح كشور اشاره كرد که اين طرح در راستای ايجاد حركتی هماهنگ در بين دختران جوان و محجبه در سطح كشور به منظور در معرض قرار دادن اين ويژگی بزرگ است كه يكی از آنها در قالب طرح راهپيمايی نمادين حافظان حجاب در هفت شهر كشور در ماه جاری اجرا شد.

حجت‌الاسلام ابراهيم‌پور عنوان كرد: يكی ديگر از برنامه‌هايی كه اين مركز، پيگيری آن را به عهده داشته است اجرای طرح ويژه «چادرگذاری» در سطح كشور است كه در اين برنامه آيين چادرگذاری افرادی كه حجاب برتر را برای خود برگزيده‌اند در يك برنامه مفصل و معظم شركت می‌كنند تا نشان دهند كه چنين انتخابی، چه نقشی در سعادت و زندگی دنيوی و اخروی آنان خواهد داشت در واقع ارزش و اهميت چادر برای دختران جوان و حتی ساير اقشار مشخص می‌شود. خوشبختانه استقبال بسيار خوبی از اين طرح توسط مردم و خانواده‌ها به عمل آمده است.

وی در ادامه گفت: يكی از فعاليت‌های مهمی كه توسط اين مؤسسه در حال پيگيری و اجراست، برگزاری طرح «خوش حجابی» در سراسر كشور با هدف تثبيت حجاب دختران محجبه است. در اين طرح، دختران 7 تا 14 سال از سوی فعالان طرح حجاب و عفاف به صورت ناشناس شناسايی می‌شوند و تحت پوشش اين طرح قرار می‌گيرند و برای اين افراد پرونده شناسايی تشكيل می‌شود و تحت پوشش برنامه‎‎های آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای قرار می‌گيرند تا بتوانند در فضايی فرهنگی و معنوی با تعاليم و فرهنگ اصيل اسلامی و الهی مانوس شوند. دختران 14 تا 20 ساله نيز تحت پوشش طرح ديگری قرار می‌گيرند كه نظير اين طرح، فعاليت‌های آموزشی و فرهنگی و اطلاع‌رسانی در ابعاد مختلف، ويژه آنها انجام می‌شود.

مدير مؤسسه ريحانة‌النبی(ص) با بيان اين مطلب كه اين طرح اخير از يك سال و نيم قبل آغاز شده است، اظهاركرد: اين طرح هم‌اكنون در شهر مشهد آغاز شده است ولی در قم، هنوز مقدمات آن فراهم نشده است. هم‌اكنون در قم 65 هزار دختر 7 تا 14 وجود دارد كه در گستره حداقلی و اوليه اين طرح 1000 دختر تحت پوشش قرار می‌گيرند.

وی توليد محصولات فرهنگی عفافی و حجابی را از ديگر اقدامات اين مؤسسه نام برد و گفت: وجود برخی از اقلام پوشاكی ويژه بانوان در سطح كشور، نگران‌كننده است و سطح پوشش‌ها به دليل تهاجم فرهنگی دشمنان در جامعه دستخوش تغييرات بسياری شده است و از اين رو اين ضرورت احساس شد كه محصولاتی برای استفاده بانوان و حفظ بيشتر حجاب آنان تهيه و در جامعه نهادينه شود.

مدير مؤسسه ريحانة‌النبی(ص) از انتشار موسوعه جامع روايی عفاف و حجاب خبرداد و اظهاركرد: اين موسوعه توسط گروهی از پژوهشگران حوزوی با لحاظ آيات و روايات گسترده در موضوع حجاب و عفاف در دست تهيه است.

۱۳۹۱/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...