نسخه چاپی

ایران با اعمال مجازات برخی كشورهای غربی، آمادگی خود را برای از سر‌گیری مذاكرات با گروه 1+5 اعلام كرد

عکس خبري -ايران با اعمال مجازات برخي کشورهاي غربي، آمادگي خود را براي از سر‌گيري مذاکرات با گروه 1+5 اعلام کرد

سعدالله زارعی، كارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل: ایران با اعمال مجازات برخی كشورهای غربی، آمادگی خود را برای از سر‌گیری مذاكرات با گروه 1+5 اعلام كرد

- جمهوری اسلامی در واکنش به اقدامات آمریکایی ها و اتحادیه اروپا به عنوان کشورهای غربی عضو گروه 1+5 اقداماتی را علیه آنان از جمله قطع صادرات نفتی را اعمال کرده است.
- کشورهای غربی گمان می کردند که می توانند همزمان با تصویب تحریم های جدید علیه ایران، مسوولان نظام جمهوری اسلامی را به پای میز مذاکره بکشانند و در شرایطی که این کشور را در موضع ضعف قرار دادند از آن امتیازات سیاسی مطالبه کنند.
- جمهوری اسلامی ایران نیز متقابلا از طرفی تحریم صادرات نفتی به برخی کشورهای غربی را اعمال و از جانبی آمادگی خود را برای مذاکره اعلام کرد.
- آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مذاکرات با کشورهای 1+5 در شرایطی اعلام شد که تاکتیک قبلی غربی ها خنثی شده بود.
- سیاست جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی مجازات غربی ها و اعلام از سر گیری مذاکرات است.
- این سیاست از رویه کلی جمهوری اسلامی تبعیت کرد که از طرفی مبنای مذاکره برای کاهش تنش را قبول و از جانب دیگر در برابر هر ضربه‌ای ، ضربه ای سهمگین تر به دشمنان وارد می کنیم.
- سیاست کنونی ایران واکنشی است؛ چرا که ما ابتدا به ساکن نه مذاکره ای را قطع و نه تهدیدی را متوجه کسی می کنیم؛ اما اگر فرد یا افرادی نیت تهدید کشور را داشته باشند، ما هم متقابلا با کارانداختن ابزارهای خود آنان را تهدید می کنیم.

نسیم آنلاین

۱۳۹۰/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...