نسخه چاپی

هشدار پوتین درباره آغاز جنگ داخلی در اوكراین

به گزارش نما به نقل از مهر، "ولادیمیر پوتین" در گفتگویی تلفنی با "آنگلا مرکل" گفت: پس از آنکه دولت اوکراین اقدام به اعزام نیرو برای مقابله با جدایی ‌طلبان کرده، این کشور در آستانه جنگ داخلی قرار گرفته است.

در این تماس تلفنی رئیس‌ جمهوری روسیه به آنگلا مرکل هشدار داد که افزایش شدید بحران، اوکراین را در خطر لغزیدن به جنگ داخلی قرار داده است.

رهبران روسیه و آلمان در گفتگوی تلفنی خود بر اهمیت گفتگوهای چهارجانبه که قرار است با شرکت روسیه، آمریکا، اوکراین و اتحادیه اروپا روز پنجشنبه انجام شود تاکید کرده‌اند.

در این میان دفتر صدراعظم آلمان اعلام کرده که ولادیمیر پوتین در این گفتگوی تلفنی ارزیابی متفاوتی از رخدادهای اوکراین داشته است.

در این گفتگوی تلفنی دو طرف بر لزوم انجام گفتگوها برای آماده ‌سازی دیدار روز پنجشنبه در ژنو که قرار است میان نمایندگانی از روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و اوکراین انجام شود تاکید کرده اند.

پوتین در عین حال از اهمیت ثبات بخشیدن به اقتصاد اوکراین و اطمینان یافتن از این موضوع که صادرات گاز روسیه به اروپا به مشکلی بر نخورد نیز سخن گفته است.

این گفتگوی تلفنی در حالی انجام شد که روز گذشته اعلام شد آمریکا و اروپا در اندیشه افزایش میران تحریم های خود علیه روسیه هستند.

۱۳۹۳/۱/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...