نسخه چاپی

دست كانادا در بحران سوریه رو شد

اسناد فاش شده نشان دهنده برنامه ریزی كانادا برای مداخله در سوریه است.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، درحالیکه آمریکا و انگلیس از مداخله نظامی در سوریه رویگردان شده اند، مطالب جالبی درباره سناریوپردازی های کانادا در این خصوص مطرح شده است.

گفته می شود کانادا پنج سناریوی محتمل برای ماموریت نظامی احتمالی اش در کانادا تدوین کرده است. اسناد فاش شده نشان می دهد کانادا می خواهد در جنگ سوریه وارد عمل شود. کانادا می خواهد از گروههای غیردینی در سوریه حمایت کند. این موضع کانادا علیه تحریک کننده است.

این رویکرد کانادا سبب تشدید انزوای بین المللی این کشور می شود. روزنامه انگلیسی زبان اوتاوا سیتیزن اعلام کرد به اسنادی دست یافته است که دال بر برنامه ریزی کانادا درباره سوریه است. براساس گزارش این روزنامه، وزارت دفاع ملی کانادا این سناریوها را طراحی کرده است. البته دولت فدرال کانادا می گوید هیچ برنامه ای برای مداخله نظامی در سوریه ندارد.

سوال مطرح این است که این اقدامات برای کانادا چه نفعی دارد. واقعیت این است که صهیونیستها در تلاش هستند خواسته های خود را بر سیاست خارجی کانادا دیکته کنند و از این طریق، سوریه را ویران کنند و آن را از صفحه روزگار محو کنند.

اسناد فاش شده درباره برنامه های کانادا در سوریه بسیار مهم است. چرا کانادا باید بخواهد نیروهای خود را برای حمایت از القاعده وارد عمل کند. القاعده همان گروهی است که دهها نظامی کانادایی را در جنگ افغانستان کشته است. با این اوصاف، می بینیم سیاست خارجی کانادا درباره سوریه بسیار مضحک و مسخره است. در این میان باید به نقش اسرائیل توجه داشت. اسرائیل ، کانادا را تحریک می کند تا در سوریه وارد عمل شود.

اسرائیل ترجیح می دهد کانادا کاری را که خودش نمی تواند در سوریه انجام بدهد. استیون هارپر نخست وزیر کانادا کارهایی در جهت تامین منافع اسرائیل انجام می دهد که شرم آور است. کانادا نباید به اقدامات بی مهابایی درسوریه وارد شود که سبب تشدید درگیری های فرقه ای در کانادا می شود و تشدید خشم اتباع سوریه مقیم کانادا را به همراه خواهد داشت.

۱۳۹۳/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...