نسخه چاپی

نیلسون اول، رحمان دوم و رحمتی سوم

پس از اتمام لیگ سیزدهم، حالا چیزی كه می‌تواند حواس اهالی فوتبال را به خود مشغول كند، آمار و ارقام است؛ اینكه بهترین تیم به لحاظ آماری كدام تیم بوده است، بهترین بازیكن، بهترین گلزن، بهترین پاسور، بهترین گلر لیگ و یا… این آمار و ارقام و بحث ریاضی است كه برای همیشه در قلب تاریخ می‌ماند.

باقی اتفاقات شاید چندان در ذهن‌مان نماند و چند ماه دیگر فراموش کنیم در لیگ سیزدهم چه اتفاقات عجیبی که رخ نداد اما حالا فقط می‌توانیم با آمار ثابت کنیم بر تیم‌ها در لیگ‌برتر چه گذشت. در این مطلب، شما می‌توانید عملکرد دروازه‌بان‌های لیگ‌برتر که توانستند دروازه‌شان را در یک بازی بسته نگه دارند را ببینید. البته این آمار بدون توجه به تعداد بازی هر دروازه‌بان و صرفاً با احتساب تعداد کلین‌شیت‌های هر دروازه‌بان به‌دست آمده است.

مثلاً اگر در یک تیم، دروازه‌بان اول بیش از 25 بازی کرده باشد، تعداد بازی‌ها در جدول ذیل لحاظ نشده و فقط تعداد کلین‌شیت‌هایش را نوشته‌ایم. از طرف دیگر، گلری که در 5 بازی دیگر همان تیم به میدان رفته و کلین‌شیت کرده نیز نامش در این لیست آورده شده است. آمار مشخص می‌کند نیلسون کوره‌آ؛ گلر 38 ساله و برزیلی پرسپولیس با 19 کلین‌شیت در جایگاه نخست قرار دارد، رحمان احمدی گلر سپاهان با 15 کلین‌شیت دوم است و مهدی رحمتی با 14 کلین‌شیت در جایگاه سوم ‌ایستاده است. در مجموع، تیم‌ها در 173 بازی بدون دریافت گل از زمین خارج شده‌اند.

۱۳۹۳/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...