نسخه چاپی

حمله وحشیانه به یك مدرسه شبانه روزی دخترانه

ما همه خواب بودیم كه مردان مسلح به خوابگاه ریختند و سراغ انبار مدرسه را گرفتند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، در حمله شبه‌نظامیان بوکو حرام به یک مدرسه شبانه‌روزی در شمال‌شرق نیجریه تعدادی دانش‌آموز ربوده شدند.



خبرگزاری فرانسه از امانوئل سم، یکی از مقامات آموزش و پرورش محلی نقل کرده که مردان مسلح با کاروانی از خودرو با خشونت به مدرسه هجوم برده و تعداد زیادی دختر دانش‌آموز را ربوده‌اند.

به گفته شاهدان دیگر، سربازانی که برای تامین امنیت امتحانات نهایی به محل فرستاده شده بودند، نتوانستند جلوی این مردان مسلح را بگیرند.



یکی از دانش‌آموزان مدرسه که از دست گروگان‌گیران گریخت، به بی‌بی‌سی گفت: ما همه خواب بودیم که مردان مسلح به خوابگاه ریختند و سراغ انبار مدرسه را گرفتند.

وی افزود: آن‌ها سپس مواد غذایی انبار را به کامیون‌ها منتقل کردند و به عده‌ای از دختران هم دستور دادند سوار یک اتوبوس و دو کامیون بشوند. یکی از کامیون‌ها حامل مواد غدایی و دیگری حامل بنزین بود.



این در حالی است که ارتش نیجریه اعلام کرد: به جز هشت دانش آموز دختر همه دانش آموزان دختری که روز سه‌شنبه ربوده شدند و بین 16 تا 18 سال سن داشتند چهارشنبه شب آزاد شدند.



دولت فدرال نیجریه اعلام کرد: نیروهای امنیتی این کشور به دنبال این آدم ربایی بزرگ دست به یک تعقیب گسترده زده و برای اطلاعاتی که منجر به نجات این دانش آموزان دختر شوند 50 میلیون نایرا (معادل 300 هزار دلار) جایزه تعیین کرده بودند.



کاشین شتیما، فرماندار ایالت بورنو اظهار داشت که روز سه‌شنبه 129 دانش آموز دختر ربوده شده بودند که 14 نفر از این دانش آموزان توانستند فرار کنند.

از این میان چهار نفر از پشت کامیونی که حامل این دانش آموزان بود پایین پریده و فرار کردند و 10 تن دیگر نیز روز چهارشنبه هنگامی که شبه نظامیان از آن‌ها تقاضای پختن غذا کرده بودند، توانستند فرار کنند.

۱۳۹۳/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...