نسخه چاپی

سرنوشت نامعلوم 287 مسافر كشتی كره

عملیات جست‌وجو برای تعیین سرنوشت حدود 300 مسافر مفقود شده كشتی كره‌ای در حالی همچنان ادامه دارد كه وضعیت بد جوی عملیات امداد را با دشواری مواجه كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، با گذشته بیش از 24 ساعت از وقوع سانحه برای کشتی مسافری حامل دانش‌آموزان کره‌ای، تلاش‌ها برای اطلاع از وضعیت حدود 300 مسافر مفقودشده این کشتی، بی نتیجه مانده است.

امواج قدرتمند، بارش شدید باران و کاهش دید موجب شده تا عملیات جست‌وجو با دشواری مواجه باشد. مقامات کره‌ای تاکنون مرگ 9 نفر از جمله 5 دانش‌آموز و دو معلم را تائید کرده و گفته‌اند که سرنوشت 287 مسافر دیگر فعلا نامعلوم است.

این کشتی حامل 477 مسافر بوده که اغلب آن‌ها دانش‌آموزان دبیرستانی و عازم اردوی تفریحی در جزیره «ججو» بوده‌اند. این کشتی اوایل وقت دیروز چهارشنبه، در سواحل جنوبی کره دچار سانحه شد و از پهلو به داخل آب فرو رفت. حدود صد نفر از مسافرین پیش از آنکه کشتی به طور کامل زیر آب رود، از آن نجات پیدا کردند.

مسافرین نجات‌یافته می‌گویند تعداد زیادی از افراد در داخل اتاق‌های خود گیر افتاده و نتوانسته‌اند از کشتی بیرون بیایند. با وجود آنکه غرق شدن این کشتی چندین ساعت طول کشیده و امکان نجات مسافرین وجود داشته، اما گفته می‌شود تیم‌های امدادی عملکرد مناسبی نداشته‌اند.

«کو بان هی» 36 ساله از جمله مسافران نجات‌یافته است که به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «تیم‌های امدادی خوب عمل نکردند. ما جلیقه‌های نجات به تن کرده بودیم. ما وقت هم داشتیم. اگر مردم داخل آب می پریدند... نجات پیدا می‌کردند، اما به آن‌ها گفته شد که از کشتی خارج نشوند.»

۱۳۹۳/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...