نسخه چاپی

حداد عادل : مجلس هشتم از نظر جهت گیری كلی در مسیر امام و رهبری بوده است

عکس خبري -حداد عادل : مجلس هشتم از نظر جهت گيري کلي در مسير امام و رهبري بوده است

مجلس هشتم از نظر جهت گیری كلی در مسیر امام و رهبری بوده است و مجلسی اصولگرا بوده كه این نكته مثبت است این طور نبوده كه ما در مجلس شاهد فساد گسترده سیاسی یا اقتصادی باشیم ممكن است درصد كمی از ۲۹۰نماینده اشكالاتی داشته باشند اما بدنه مجلس سالم بود.

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به عملکرد مجلس هشتم گفت: این مجلس از نظر جهت گیری پیرو امام و رهبری بوده و بدنه ای سالم داشته است.

غلامعلی حدادعادل در همایش انتخابات و دانشگاهیان که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، در سخنانی با تاکید بر اهمیت مجلس اظهار کرد: مجلس در هر کشوری نماد استقلال، آزادی و حاکمیت ملی است و هر کشوری که مجلس مستقل و آزاد داشته باشد این کشور از آزادی و استقلال برخوردار است.
وی ادامه داد: کسانی که با تاریخ ایران آشنا هستند می دانند به هر اندازه که مجالس مستقل بودند کشور نیز توانسته است استقلال خود را حفظ کند.

وی با بیان اینکه دیکتاتورها از مجلس خوششان نمی آید، گفت: اگر در ۲۸ مرداد سال ۳۲ ایران مجلس داشت آمریکا نمی توانست ظرف چند ساعت کودتا کند و به عمر نهضت ملی شدن صنعت نفت خاتمه دهد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه امام (ره) هیچ وقت در اصل وجود مجلس تردید نکردند، گفت: ممکن است امام (ره) انتقاداتی به واقعی نبودن نمایندگان در برخی ادوار داشته اند ولی هیچ گاه ظرف مجلس را نفی نکردند و مجلس را دستاورد مثبت مشروطیت می دانستند و جایگاهی که مجلس در قانون اساسی دارد نتیجه همان نگاه است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم تعبیر دقیق نسبت به مجلس دارند ایشان فرمودند کار مجلس ریل گذاری برای حرکت قطار قوه مجریه است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دشمنان تبلیغات زیادی می کنند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند، تصریح کرد: یکی از وظایف ما تشویق مردم برای شرکت در انتخابات است و خوشبختانه با حضور آنها در ۲۲ بهمن می توان حدس زد که انتخابات آینده انتخاباتی پرشور خواهد بود و امیدواریم به نسبت مشارکت بالای مردم مجلسی قوی شکل بگیرد.

وی خطاب به جبهه دانشگاهیان انقلاب اسلامی گفت: می خواهم شما را ترغیب کنم تا درباره مجلس کاری علمی و دانشگاهی کنید و با طرح های تحقیقاتی حسن و عیب مجالس پس از انقلاب را بررسی کنید.

وی با اشاره به عملکرد مجلس هشتم گفت: مجلس هشتم از نظر جهت گیری کلی در مسیر امام و رهبری بوده است و مجلسی اصولگرا بوده که این نکته مثبت است این طور نبوده که ما در مجلس شاهد فساد گسترده سیاسی یا اقتصادی باشیم ممکن است درصد کمی از ۲۹۰نماینده اشکالاتی داشته باشند اما بدنه مجلس سالم بود.

حدادعادل با اشاره به آسیب شناسی مجلس گفت: این که نامزدهای مجلس از سوی شورای نگهبان تایید می شوند شکی نیست ولی ما معتقدیم شرایطی که شورای نگهبان برای یک نماینده در نظر می گیرد و او را تایید می کند شرط لازم است ولی کافی نیست و ما اگر در مجلس به اندازه کافی اقتصاددان و یا حقوقدان و یا کارشناس باتجربه سیاسی نداشته باشیم آیا این مجلس می تواند به وظیفه خود عمل کند.

وی با اشاره به وظیفه نمایندگان که یکی رسیدگی به درخواستهای مردم و دیگری قانونگذاری است، گفت: سئوال مهم این است که یک نماینده چقدر باید وقت خود را صرف مراجعات مردم کند و چقدر باید برای قانونگذاری وقت بگذارد آیا اگر مراجعات بیشماری یک نماینده دارد وقتی برای قانونگذاری باقی می گذارد آیا نباید فرهنگ مردم در انتخاب نماینده تغییر کند؟ آیا نباید حساب آنچه از یک نماینده خواسته می شود با حساب آنکه باید از قوه مجریه خواست تفکیک شود؟
حدادعادل به طرح پرسش دیگری پرداخت و ادامه داد: نمایندگان چگونه در کمیسیون های مختلف حضور پیدا می کنند و مبنای این انتخاب چیست؟ باید این روش ها تصحیح شود.

۱۳۹۰/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...