نسخه چاپی

آمریكا و روسیه به عادی‌سازی اوضاع اوكراین ادامه می‌دهند

وزارت امور خارجه روسیه پس از گفتگوی تلفنی "سرگئی لاوروف" و "جان كری" اعلام كرد دو طرف موافقت كرده اند به تماس ها به منظور كمك به عادی سازی هرچه سریعتر اوضاع در اوكراین ادامه دهند.

به گزارش نما، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه پس از گفتگوی تلفنی "سرگئی لاوروف" و "جان کری" وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا اعلام کرد دو طرف موافقت کرده اند به تماس ها به منظور کمک به عادی سازی هرچه سریعتر اوضاع در اوکراین ادامه دهند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد وزیران امور خارجه دو کشور همچنین درباره کمک بین المللی احتمالی به حل بحران سیاسی در اوکراین پس از نشست چهارجانبه ژنو گفتگو کردند.

در این بیانیه آمده است لاوروف در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت اجرای فوری و کامل موافقتنامه به دست آمده در نشست چهارجانبه ژنو توسط مقامات اوکراین تاکید کرد.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد دو طرف موافقت کردند تماس های نزدیک با یکدیگر را به منظور کمک به حل هر چه سریعتر بحران در اوکراین ادامه دهند.

کری در این گفتگو اجرای «کامل و فوری» توافقنامه ژنو را درباره اوکراین خواستار شد.

یک مسئول بلند پایه وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد وزیر امور خارجه این کشور در گفتگویی با وزیر امور خارجه روسیه رعایت کامل و فوری توافقنامه هفدهم آوریل در ژنو را خواستار شد.

این منبع افزود « کری به طور آشکار گفت روزهای آینده دوره ای کلیدی برای اجرای تدابیر اندیشیده شده در توافقنامه، به ویژه خلع سلاح گروه های مسلح و باز گرداندن ساختمان‌هایی که به طور غیر قانونی اشغال شده اند، به مالکان قانونی آنها خواهد بود ».

این منبع همچنین گفت « ماموریت نظارتی سازمان همکاری و امنیت اروپا با حمایت آمریکا، اتحادیه اروپا و روسیه نقشی کلیدی در این زمینه دارد ».

این مسئول آمریکا خاطر نشان کرد در جریان گفتگوی دیگری کری با "آرسنی یاتسنیوک"، نخست وزیر اوکراین، « از تدابیر مهمی که اوکراین در 24 ساعت گذشته برای به اجرا گذاشتن توافقنامه اتخاذ کرده است، استقبال کرد. در میان این تدابیر تعهد آشکاری برای تدوین و تصویب قانونی جهت عفو عمومی به چشم می خورد که روز شنبه اجرایی می شود ».

۱۳۹۳/۱/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...