نسخه چاپی

انتقاد از ولخرجی های دولت از كیسه ملت

عکس خبري -انتقاد از ولخرجي هاي دولت از کيسه ملت

عضو فراكسیون اقلیت مجلس با تاكید بر اینكه بودجه تنظیم شده دولت نظارت مجلس را كاهش می‌دهد، گفت: این بودجه فاصله طبقاتی را در جامعه افزایش می‌دهد ، بودجه داخل كیسه‌ای ریخته شده كه معاونت برنامه ریزی ریاست جمهور به هر كس خواست بودجه ای اختصاص می‌دهد

به گزارش نما به نقل از مهر، ‌امیر طاهرخانی نماینده تاکستان در جلسه علنی روز چهارشنبه در مخالفت با کلیات لایحه بودجه اظهار داشت: با توجه به اینکه اعضای کمیسیون تلفیق زحمات زیاد برای بررسی این لایحه کشیدند اما اعداد نهایی بودجه روشن نیست.

وی گفت: مشکلات اصلی کشور را بودجه باید مرتفع کند و ما باید راجع به آن صحبت کنیم. آقای مفتح اعلام کرد بودجه شفاف است در حالیکه هیچ عدد و رقمی در این گزارش مشاهده نمی‌کنیم و این نقص بزرگی است و انتظار است به کلیات رای منفی داده شود.

نماینده تاکستان با بیان این که رفع مشکلات کشور و رفع تبعیض باید در بودجه نویسی لحاظ شود گفت: بودجه‌ای که نوشته شده زمینه‌ ساز تحقق اهداف و برنامه‌های دراز مدت نظام به خصوص سند چشم انداز کشور نیست.

وی افزود: مشکل امروز کشور، گرانی و تورم است که باید این بودجه طوری تنظیم می‌شد که گرانی و تورم را مهار می‌کرد یا حداقل وضع موجود را حفظ می‌کرد اما با این بودجه نه تنها گرانی مهار نخواهد شد بلکه شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای هدفمندی یارانه‌ها در کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: با تصویب درآمد 66 هزار میلیارد تومانی از هدفمندی یارانه‌ها قیمت‌ها 100 درصد افزایش خواهد یافت، حال آنکه جامعه تحمل گرانی موجود را ندارد چگونه می خواهیم بودجه‌ای را تصویب کنیم که حجم بالایی از گرانی‌ها را به مردم تحمیل می‌کند. گرانی امروز کمر اقشار ضعیف جامعه را خم کرده و می‌شکند.

وی به افزایش وابستگی بودجه به نفت در سال 91 اشاره کرد و گفت:‌ چه زمانی باید بودجه را از وابستگی به نفت نجات دهیم. ایجاد اشتغال و رفع بیکاری وعده‌های دولت است که محقق نشده است در حالی که هدف گیری بودجه باید رفع بیکاری باشد.

طاهرخانی گفت: بودجه نوشته شده فاصله طبقاتی را افزایش می‌دهد و این بودجه داخل کیسه‌ای ریخته شده که معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری به هر کس خواست بودجه‌ای اختصاص دهد.

وی با اشاره به بی انضباطی مالی در بودجه مذکور گفت: این بودجه طوری تنظیم شده که نظارت مجلس را کاهش می دهد. دولت اصولاً نظارت پذیر نیست و سعی دارد از بحث نظارت فرار کند.

طاهرخانی در مورد رشد اقتصادی کشور نیز گفت: رئیس جمهور در زمان تقدیم لایحه بودجه رشد 8 درصدی را وعده کرد حال آنکه با توجه وضعیت گذشته ما هیچگاه شاهد رشد 8 درصدی نبودیم چگونه قرار است با توجه به شرایط و بحران‌های موجود و بحث تحریم‌ها رشد 8 درصدی داشته باشیم.

نماینده تاکستان و عضو فراکسیون اقلیت مجلس از نمایندگان خواست با کلیات این لایحه مخالفت کنند و بودجه را به صورت دو دوازدهم برای دو ماه آینده تنظیم کنند تا مجلس آینده بودجه کلی را به تصویب برساند.

۱۳۹۱/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...