نسخه چاپی

محورهاي سخنان حجت‌الاسلام حيدر مصلحي، وزير اطلاعات در همايش "مسجد حماسه حضور دشمن شكن" كه صبح امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار شد

مصلحی : دشمنان در تلاشند تا انتخابات را به یك چالش امنیتی برای نظام تبدیل كنند

عکس خبري -مصلحي : دشمنان در تلاشند تا انتخابات را به يک چالش امنيتي براي نظام تبديل کنند

وزیر اطلاعات: دشمنان تلاش می كنند كه تعادل جامعه را با ایجاد شوك‌های كاذب به خصوص در زمینه اقتصادی به هم بریزند كه این موضوع در قضیه ارز و سكه بروز پیدا كرد و با كمال تاسف برخی خودی‌ها نیز در این مقوله دچار اشتباه شدند

حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی طی سخنانی در همایش «مسجد، حماسه حضور دشمن‌شکن» که صبح پنجشنبه از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با اشاره به حضور مهاجرانی و نوری‌زاده در مجلس میهمانی امیر عبدالله پادشاه عربستان گفت: در سفری که چندی پیش به عربستان داشتیم و قبل از برگزای این جشن، به مقامات عربستان گفتیم که شما فلان تاریخ برنامه جشنی دارید و در این جشن افرادی را دعوت کرده‌اید که از افراد معاند انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در آن حضور دارند و پیش‌بینی کرده‌اید که 18 میلیون دلار در اختیار آنان بگذارید. مسئول اطلاعات داخلی عربستان تعجب کرد که ما چگونه این اطلاعات را کسب کرده‌ایم؛ در حالی که این اطلاعات جزء اطلاعات سری و داخلی آنها بود.


در ادامه گزیده ای از سخنان وزیر اطلاعات به شرح زیر است:

•از منظر دستگاه اطلاعاتی، جنگی تمام‌عیار و همه‌جانبه علیه جمهوری اسلامی در حال اجراست و طراحی‌های گسترده دشمن در تمام حوزه‌ها علیه جمهوری اسلامی باعث شده که تهدیدها و آسیب‌پذیری‌هایی به وجود بیاید و در کنار آن فرصت‌هایی نیز خلق شده است.


تشریح برنامه‌ها و اهداف دشمنان داخلی و خارجی در خصوص انتخابات آتی
•وزارت اطلاعات به عنوان مهم‌ترین بازوی اطلاعاتی نظام با اشراف خوب اطلاعاتی که مورد اعتراف دشمنان و دوستان نظام است، با طراحی‌های دشمنان در تمام جبهه‌ها در حال مقابله است و در این ارتباط سربازان گمنام امام زمان (عج) به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده‌اند.


•از منظر دستگاه اطلاعاتی، جنگی تمام‌عیار و همه‌جانبه علیه جمهوری اسلامی در حال اجراست و این یک شعار و تحلیل نیست بلکه بنده بر اساس اطلاعات دقیق خدمت شما عرض می‌کنم که ما در وضعیت یک جنگ نرم سنگین هستیم و وزارت اطلاعات با توجه به اطلاعات دقیق خود این موضوع را مطرح می‌کند و می‌گوید که دشمن طراحی‌های گسترده ای تقریبا در تمام حوزه‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی طراحی کرده و این باعث شده که تهدیدها و آسیب‌پذیری‌هایی به وجود بیاید و در کنار آن فرصت‌هایی نیز خلق شده است.


•مقوله جنگ نرم دارای ویژگی‌های خاصی است؛ از جمله اینکه جنگ نرم، آرام و بی‌ سر و صدا و بدون احساس جنگ علیه جبهه خودی است، پایدار است، هدف‌های متعددی دارد و در واقع یک هدف ندارد، سیال و ژله‌ای است، مخاطب‌ساز است و آسیب‌آفرین، تضادآفرین و یاس‌آفرین است. با این فرض، عمق و پیچیدگی طراحی و معادله دشمنان مشخص می‌شود؛ به نحوی که خیلی از کارشناسان به این سادگی نمی‌توانند جبهه‌های جنگ نرم را تشخیص دهند. بنا به دلایل متعدد و اطلاعات موجود، هیچ عنصری به اندازه بصیرت‌بخشی در شرایط پیش رو و امروزی نمی‌تواند موثر و مفید باشد که این بصیرت‌بخشی در قالب آگاهی‌بخشی و تحلیل سیاسی بروز می‌کند.


موقعیت‌شناسی و بصیرت مردم
•می‌بینید که در این شرایط مردم چگونه هوشیارانه در صحنه حضور پیدا کردند و این نشان‌دهنده موقعیت‌شناسی و بصیرت مردم است.


استراتژی ژله ای دشمن
•مقام معظم رهبری از سال 68 مساله جنگ نرم و بحث تهاجم فرهنگی را به عناوین مختلف در سخنرانی‌های خود مورد اشاره قرار داده‌اند. ‌در این ارتباط 32 مورد را به کار برده‌اند؛ از جمله مبارزه فرهنگی، تهاجم فرهنگی، بیماری فرهنگی، توطئه فرهنگی، سلطه فرهنگی و نبرد فرهنگی و جنگ نرم نیز آخرین عنوانی بود که در سال 88 در سخنان خود از آن استفاده کردند. وقتی ما به این واژه‌ها توجه می‌کنیم می‌بینیم که دشمن چه مسیرهایی را طی کرده و جلو آمده است؛ البته این جلو آمدن به این معنا نیست که مقابله‌ای صورت نگرفته و ما اقدامی انجام نداده‌ایم ولی من تاکید می‌کنم تمام واژه‌های به کار گرفته شده با توجه به طراحی‌ها، برنامه‌ریزی و ژله‌ای عمل کردن دشمن به کار رفته است.


دشمن در هر موقعیتی راهبرد تهاجمی و حمله خود را تغییر می‌دهد
•اگر بخواهید مورد دیگری را در بحث واژه‌شناسی مطرح کنید، واژه خواص است که مقام معظم رهبری در سخنان خود به آن اشاره کردند. واژه خواص هم مفهوم مثبت و هم مفهوم منفی دارد که می‌تواند از باب مثبت آن به خواص مذهبی جبهه حق، اهل حق و با بصیرت اشاره کرد و از باب منفی آن نیز بیش از 13 مورد به کار بردند؛ از جمله خواص بی‌بصیرت، مطرود، فرصت‌طلب، مصلحت‌اندیش، منحط اخلاقی، دنیاگرا، ‌ترسو، فاقد شجاعت و...


همدستی انجمن حجتیه، منافقین و موساد در فتنه 88
•در فتنه 88 تمام گروه‌های معاند نظام و انقلاب از انجمن حجتیه گرفته تا منافقین و موساد دست به دست هم دادند و کشورهای منطقه نیز تقریبا همه‌شان در این فتنه همراهی کردند.


•فتنه سال 88 فتنه‌ای است که تمام مجموعه‌ها با عنوان یک فرصت و با همراهی سران فتنه تلاش داشتند کار را تمام کنند و برنامه‌ریزی کرده بودند. شرایط داخلی کشور بعد از فتنه سال 88، تحولات پس از آن و تحولات بی‌سابقه در منطقه با عنوان بیداری اسلامی به ما القا می‌کند که یک نگاه جدید و نوین به موضوعات داشته باشیم و این ناشی از تغییر ماهوی بسیاری از پدیده‌ها و تهدیدات است. تغییرات جدی در حوزه تهدیدات علیه نظام صورت گرفته و ما باید این تهدیدها را بشناسیم و بدانیم که ماهیت این تهدیدها علیه نظام تغییر یافته و ما با تهدیدات جدید و نوینی مواجه هستیم و در این ارتباط نیز باید به چند نکته توجه کرد؛ از جمله ضرورت نگاه جدید به تهدیدها و طراحی‌های جدید جهت مقابله با آنها.


جریان سازی زنی با پای شکسته در فتنه88
•در جریان اتفاقات سال 88 در تهران‌پارس خانمی را دستگیر کردیم که با پای شکسته پای اینترنت نشسته بود و جمعیت 500 ـ 600 نفری دختر و پسر را از طریق اینترنت برای رفتن به کف خیابان‌ها هدایت می‌کرد. پس تهدیدهای جدید مقابله جدید می‌طلبد.


تغییرات در وب و مواجه شدن با وب 3
•سرویس‌های اطلاعاتی اینترنت را به‌وجود آورده‌اند و اطلاعاتی به شما می‌دهند که در واقع آن چیزی که شما می‌خواهید نیست بلکه آنچه که خود می‌خواهند به شما می‌دهند و اطلاعات شما را می‌گیرند. رییس گروه گوگل به تازگی در مصاحبه‌ای گفته است که من افتخار می‌کنم که اگر دستگاه حاکمیت آمریکا راجع به هر فردی هر اطلاعاتی بخواهد می‌توانم در مورد آن فرد اطلاعات بدهم و به ما هر خطی بدهند در ارتباط با اطلاع‌رسانی و دادن اطلاعات به آن فرد در آن مسیر و خط حرکت می‌کنیم.


•وقتی شما در گوگل کلمه نور را می‌زنید، انتظارتان این است که مثلا آیات و روایات سوره نور یا مباحث علمی مربوط به نور برای شما بیاید ولی این‌گونه نیست بلکه متناسب با کشور و فرد طراحی شده که چه چیزی در پی جست‌وجو بیاید. مثلا وقتی این کلمه نور را می‌زنید، چیزهایی که در تهران و ‌اصفهان می‌آید یک‌جور نیست.


•‌تغییر ماهوی تهدیدات و تهدیدات جدید به این معناست که کلیه دستگاه‌ها با طراحی‌های جدید باید به این عرصه وارد شوند و در این ارتباط برنامه‌ریزی کنند.


آمریکا استراتژی خود را بر اساس فرصت‌های داخلی تعریف می‌کند
•‌از ابتدای پیروزی انقلاب، استکبار به رهبری آمریکا در مقاطع مختلف راهبردهای مختلفی را در مواجهه با نظام طراحی کرده است و تلاش کرده که آنها را عملیاتی کند. اولین موضوع آن ساختارشکنی بود و در واقع تلاش داشت که ساختار نظام را به هم بریزد و پس از آنکه موفق نشد، تاکتیک و استراتژی تغییر رفتار را در پیش گرفت و در کنار خانه مسئولان لانه کرد.


•قبل از پیروزی انقلاب سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و موساد در کشور ما فعال مایشا بودند ولی بعد از پیروزی انقلاب تمام سیستم آنها به هم ریخت ولی آیا فکر می‌کنید که آنها کار را رها کردند؟ نه.


•‌آنها بعد از تاکتیک تغییر رفتار و عدم حصول نتیجه، استراتژی حاکمیت دوگانه سپس مهار منطقه‌ای و در ادامه مهار داخلی را در پیش گرفتند و در واقع تلاش کردند که از درون، ضربه وارد کنند و فتنه سال 88 در این راستا بود. در ادامه، آنها استراتژی دو قطبی‌سازی جامعه را در پیش گرفتند.


•باید توجه کنیم که در مجموع، رویکردهای جدید آمریکا مبتنی بر قدرت هوشمند است و در واقع آنها استراتژی خود را بر اساس فرصت‌های داخلی تعریف می‌کنند. آنها نگاه می‌کنند که وضعیت داخلی چگونه است و متناسب با آن استراتژی‌شان را تبیین می‌کنند و در چنین شرایطی ما به یک نوع مدیریت هوشمند برای مقابله با تهدیدها احتیاج داریم.

۱۳۹۰/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...