نسخه چاپی

قائم مقام دبیر كل حزب موتلفه اسلامی:

نرمش در برابر شرارتهای غرب با عزت ملت ایران سازگار نیست

محمد علی امانی قائم مقام دبیر كل حزب موتلفه اسلامی در واكنش به اقدامات خصومت‌آمیز دولت آمریكا گفت: دولت باید پاسخ زورگویی‌های جدید آمریكا را بدهد.

به گزارش نما محمدعلی امانی كه در پايان نشست شوراي مركزي این حزب سخن مي‌گفت، افزود: دولت آمريكا بر اساس توافق ژنو قرار بود 5/4 ميليارد دلار به ايران بدهد ظاهراً اين وجوه به حساب كارگزاريهاي بانك مركزي در خارج واريز شده اما به دليل تحريم هاي بانكي ما هنوز حق برداشت نداريم. قرار بود تحريمهاي پتروشيمي برداشته شود اما اقدامي صورت نگرفته است.
غرب در اجراي توافقات بهانه‌جويي مي‌كند
امانی افزود: دولت به تمام تعهدات خود در توافق ژنو عمل كرده است. اما غرب همچنان در اجراي توافقات بهانه‌جويي مي‌كند و حتي مي‌گويد اگر تحريم‌هاي هسته‌اي برداشته شود تحريم‌هاي حقوق بشري و... سر جاي خود هست.
وي با اشاره به مصادره ساختمان بنياد علوي در آمريكا اظهار داشت: آمريكا از يك سو مي‌گويد 5/4 ميليارد دلار از پول‌‌هاي بلوكه شده ايران را آزاد كرده‌ايم اما از سوي ديگر ساختمان چند ميليارد دلاري از اموال ايران را در آمريكا مصادره مي‌كند.
اماني افزود: از طرفي بر خلاف همه مقررات حقوقي و بين‌المللي آمريكا اجازه نمي‌دهد سفير جديد ايران در سازمان ملل به نيويورك براي انجام مأموريت خود برود و اوباما بي شرمانه مصوبه خلاف قانون سنا و كنگره را مبني بر منع ورود سفير ايران را تأييد مي‌كند.
نرمش در برابر شرارتهاي غرب با عزت ملت ايران سازگار نيست
دبیر اجرایی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مطالب فوق اظهار داشت: سياست لبخند در برابر تجاوزات غرب به حقوق ملت بايد خاتمه ‌يابد.
وي گفت: نرمش در برابر شرارتهاي غرب با عزت ملت ايران سازگار نيست.

دولت بايد از عزم ملي براي مقابله با زياده‌خواهي‌های غرب بایستد
امانی با اشاره به آخرين گفتگوي هسته‌اي در وين تصریح کرد: با توجه به مطالبات غيرقانوني غرب در پرونده هسته‌اي ظاهراً پيشرفتي در نوع توافقات ديده نمي‌شود: آن سوي ميز مذاكره مدام انتظاراتي را مطرح مي‌كنند كه با اقتدار و منافع ملي ما سازگار نيست.  با توجه به اينكه خطوط قرمز اعلام شده از سوي رهبري مشخص است، دولت بايد از عزم ملي براي مقابله با اين زياده‌خواهي‌ها  استفاده كند. آمريكا و اروپا مدام براي اجراي توافقات، سنگ‌اندازي مي‌كنند، پاسخ اين سنگ‌اندازيها را دولت بايد قاطعانه بدهد اكنون در سالروز شكست نظامي آمريكا در حمله به طبس هستيم ما اطمينان داريم امدادهاي غيبي ملت ما را در غلبه بر استكبار جهاني ياري مي‌رساند.
غرب امید به بازتولید فتنه ای جدید دارد
وي با اشاره به تحركات جديد غرب درحمايت از فتنه گفت: سران فتنه آن را بصورت آتش زير خاكستر حفظ كرده‌اند لذا غرب هنوز اميدوار است فتنه را در اندازه‌اي جديد باز توليد كند. آنها از قربانيان جنگ نرم به عنوان نعش در تئاتر فتنه استفاده مي‌كنند. برخي در داخل مي‌خواهند همچنان تماشاچي اين تئاتر مضحك باشند. گاهي برخي تحركات در دانشگاهها  ديده مي‌شود كه حكايت از نوعي سربازگيري و آماده‌سازي پياده نظام دشمن در فتنه را مي‌دهد. دولت به عنوان حافظ امنيت ملي بايد متوجه اين رويكرد نيرنگ آميز باشد.
آيا عزمي در اعضاي نهاد شوراي عالي انقلاب فرهنگي وجود دارد؟
اماني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سالگرد تأسيس نهاد شوراي عالي انقلاب  فرهنگي گفت: يك فرصت خوب بدست آمده است تا شوراي عالي انقلاب فرهنگي به باز تعريف وظايف و مسئوليتهاي خود و بازخواني عملكرد سه دهه گذشته نهادهاي فرهنگي كشور بپردازند تا معلوم شود كجا بوديم، الان كجا هستيم و به كجا خواهيم رفت.
وي گفت: قرار است امسال با عزم ملي و مديريت جهادي مشكلات فرهنگي كشور را حل كنيم. آيا چنين عزمي در اعضاي نهاد شوراي عالي انقلاب فرهنگي وجود دارد؟ راهبردهاي شورا براي تحقق سخنان مهم رهبري در ديدار با شورا چيست؟
قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی افزود: اگر مردم در جريان مذاكرات حساس و تصميم‌سازي‌هاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي قرار گيرند مي‌توانند اعضاي شوراي را در اين عزم ياري رسانند.

بايد جيش‌العدل مجازات مي‌شد
اماني همچنین  در مورد سفر رئيس جمهور به سيستان و بلوچستان بیان داشت: ما تشكر مي‌كنيم از رئيس جمهور كه مي‌روند در متن ملت مسايل و مشكلات آنها را مي‌شنوند و چاره‌جويي مي‌كنند. يكي از مسايل مهم در اين استان امنيت است. بايد جيش‌العدل در رابطه با گروگانگيري و اقدام تروريستي مجازات مي‌شد. معلوم است هنوز دست از شرارت برنداشته‌اند.
وی افزود: آقاي رئيس جمهور به عنوان رئيس شوراي امنيت ملي بايد در سال 93 ريشه‌هاي تروريسم را در اين استان با مجازات گروههاي تروريستي بخشكاند. زيرا روي آوردن به گفتگو چيزي را حل نمي‌كند.
دفاع عالمانه از جايگاه ولايت ، ویژگی زنان انقلاب
قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پايان با اشاره به ميلاد ام‌الائمه حضرت زهرا(س) در روز زن گفت: زنان در جامعه پس از انقلاب اسلامي با تربيت زهرايي به قله‌هاي عفت و كرامت رسيدند. بزرگترين ويژگي حضرت زهرا(س) دفاع عالمانه از جايگاه ولايت بود. اين مهم از ويژگي‌هاي بزرگ زنان انقلاب اسلامي است بايد اين رويكرد را قدر بدانيم.

۱۳۹۳/۱/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...