نسخه چاپی

آیا مورینیو ركورد فرگوسن را می شكند؟

خوزه مورینیو سرمربی پرتغالی تیم فوتبال چلسی انگلیس سه شنبه شب ركورد حضور در مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا را خواهد شكست.

به گزارش نما به نقل از اسکای اسپورتس، وی تا کنون هفت بار به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیده که معادل تعداد دفعات حضور الکس فرگوسن سرمربی اسطوره ای منچستریونایتد در این مرحله است.

مورینیو بدین ترتیب سه شنبه شب در جریان دیدار چلسی مقابل اتلتیکو مادرید در مسابقه رفت از مرحله نیمه نهایی رقابت های امسال لیگ قهرمانان اروپا، می تواند از رکورد فرگوسن هم پیشی بگیرد.

این مسابقه علاوه بر اینکه هشتمین حضور مورینیو در نیمه نهایی لیگ قهرمانان خواهد بود، سومین حضور او در این مرحله به همراه چلسی نیز هست.

مورینیو نخستین بار در رقابت های فصل 2001/2002 با پورتو پا به این رقابت ها گذاشت و در سال 2004 با پورتو قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

وی تابستان همان سال به چلسی رفت اما در سال های 2005 و 2007 با این تیم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان مغلوب لیورپول شد.

این مربی پرتغالی سپس راهی اینترمیلان شد و با وجود قهرمانی در سری آ در نخستین فصل حضورش در این تیم، در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان از منچستریونایتد شکست خورد و حذف شد.

مورینیو با این حال در فصل 2009/2010 اینترمیلان را به سه قهرمانی در سری آ، جام حذفی ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا رساند. این قهرمانی نخستین موفقیت اروپایی اینترمیلان از سال 1965 بود.

مورینیو در اینترمیلان برای دومین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و برای چهارمین بار در نیمه نهایی حضور یافت.

وی در رئال مادرید نیز در سه فصل متوالی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان راه یافت و اکنون در آستانه شکستن رکورد فرگوسن قرار دارد.

۱۳۹۳/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...