نسخه چاپی

ساخت مستند شهید مطهری در اندونزی

مدیرعامل بنیاد علمی فرهنگی علامه مطهری از ساخت مستند 110 دقیقه ای درباره شخصیت و زندگی شهید مطهری باعنوان، مطهری از شرق تا غرب ، در كشور اندونزی خبر داد.

محمدرضا جعفری جلوه روز دوشنبه در حاشیه نشست اعلام وی‍‍‍ژه برنامه های سی و پنجمین سالروز شهادت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری در محل بنیاد علمی و فرهنگی علامه مطهری افزود: مستند مطهری از شرق تا غرب به همت بخش بین الملل بنیاد علمی مطهری ساخته شده است.

وی افزود: این مستند کیفی ره توشه ای از کشور هزار جزیره اندونزی است که به کارگردانی سیداشرف طباطبایی ساخته شده است که ما مستند به یاد ماندنی مسلمانان را از این کارگردان به یاد داریم.

جعفری جلوه در ادامه ازساخت مستند دیگری در شبه قاره هند و شهر کشمیر خبر داد و گفت این مهم نیازمند حمایت و پشتیبانی های مالی است.

مدیرعامل بنیاد علمی فرهنگی علامه مطهری به تولیداتی که از صدا و سیما در ایام شهادت این اندیشمند همزمان با هفته معلم ساخته می شود اشاره کرد و گفت: کارهای جدی و داستانی تری با محوریت پرداختن به شخصیت هنری استاد مطهری در مراحل پیش تولید قرار دارد.

جعفری جلوه ابراز امیدواری کرد که با توجه به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ زمینه برای انجام کارهای فرهنگی و هنری بیشتر فراهم شود.

وی در خاتمه تصریح کرد که باعث افتخار است که شخصیت شهید مطهری توانسته چنین الگوی خوبی در نقاط مختلف دیگر کشورها ایجاد شود.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تولید فیلم داستانی درباره شهید مرتضی مطهری هم توضیح داد: تولیدات داستانی و ساخت آثار برجسته درباره شخصیتها نیازمند این است که به لحاظ زمانی از دوران آنها فاصله بیشتری بگیریم تا با نگاهی دقیق تر و کیفی تر اثری در خور شان شخصیت های موثر انقلاب ساخته شود.

وی ابراز امیدواری کرد که شرایط برای ساخت چنین سریالی و تولید آثار داستانی درباره شهید مطهری فراهم شود.

منبع: ایرنا

۱۳۹۳/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...