نسخه چاپی

رویترز: دولت روحانی كارشناسان مخالف را از سازمان انرژی اتمی اخراج كرده است

رویترز در گزارشی اعلام كرد كه دولت حسن روحانی به منظور تسهیل گفتگوهای هسته‌ای با گروه ۱+۵ تعدادی از مدیران ارشد سازمان انرژی اتمی را به منظور كنار گذاشتن دانشمندان مخالف با این گفتگوها، تغییر داده است

رویترز در گزارشی اعلام کرد که دولتمردان ایران تعدادی از کارشناسان سازمان انرژی اتمی کشورمان را که به عنوان "مخالف گفتگوهای هسته‌ای" توصیف شده‌اند، اخراج کرده است.

در این گزارش آمده است، دولت روحانی روز دوشنبه شایعات مطرح شده در مورد جابه‌جایی مدیران ارشد سازمان انرژی اتمی به منظور کنارگذاشتن کارشناسان مخالف با گفتگوهای هسته‌ای با غرب را تأیید کرد.

به نوشته رویترز، روحانی و تیم مذاکره کننده آن هم‌اکنون تحت فشار منتقدان گفتگوهای هسته‌ای با ایالات متحده و 5 قدرت جهانی به منظور دست یافتن به شفافیت بیشتر در مقابل پایان بخشیدن به تحریم‌های ایران است.

رویترز مدعی شده است که همزمان با اینکه گفتگوهای طرفین برای دستیابی به یک توافق احتمالی در حال پیش‌رفتن است، آنچه "تندورها" توصیف شده‌اند، دولت روحانی را به تسلیم شدن در مقابل غرب و زیرسؤال بردن عزت ملی و هویت انقلابی (کشور) متهم کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: یکی از شایعاتی که طی هفته‌های اخیر منتشر شده است، موضوع اخراج چندین دانشمند هسته‌ای از سازمان انرژی اتمی ایران در ارتباط با مذاکرات ایران و 1+5 است.

بنا به این گزارش، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، پس از مدتها خودداری از (پرداختن به) این موضوع، نهایتا روز دوشنبه در این مورد پاسخی ارائه داد.

کمالوندی (سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران) خطاب به کسانی که توسط رویترز "دانشجویان رادیکال مسلمان دانشگاه تهران" نامیده شده‌اند، اعلام کرد: موضوع تنها مربوط به تعداد معدودی از افراد است، این افراد نه دانشمند بودند و نه اخراج شده‌اند.

وی در این سخنرانی عنوان داشت: اگر یک رئیس قدرت تغییر تعدادی از افراد از مجموع 15 هزار پرسنل توانمند خود را نداشته باشد، نمی‌توان وی را رئیس نامید؛

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در سخنان خود تندورها را متهم کرد که از موضوع هسته‌ای برای "مقاصد سیاسی و پیروزی در انتخابات پارلمانی" سوءاستفاده می کنند.

کمالوندی در جمع دانشجویان دانشگاه تهران گفت: چرا موضوع را سیاسی می‌کنید؟ از تخریب یکدیگر خودداری کنید تا بتوانیم به اهداف خود در عرصه بین‌الملل دست یابیم.

۱۳۹۳/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...