نسخه چاپی

اعتراض جمهوریخواهان به فیلم برتر اسكار

دموكرات‌های آمریكا تقریبا 40 درصد بیشتر از جمهوری‌خواه‌ها با انتخاب «12 سال بردگی» به عنوان بهترین فیلم اسكار موافق هستند.

یک نظرسنجی جدید از رای‌دهندگان آمریکایی پرسیده است که نظرشان درباره برندگان جوایز اسکار چه بوده است و تفاوت های چشمگیری میان نمایندگان دو حزب متفاوت سیاسی و ایده هایشان وجود داشت.

برمبنای یک نظرسنجی بیشتر کسانی که با انتخاب فیلم «12 سال بردگی» به عنوان بهترین فیلم سال در مراسم اسکار موافق بودند به باراک اوباما رای داده بودند، در حالیکه اکثریت مخالفان به میت رامنی رای داده بودند.

فیلم «12 سال بردگی» انتخاب آکادمی اسکار برای بهترین فیلم سال بود، اما بقیه کشور ایالات متحده درباره این انتخاب چه نظری دارد؟

سازمان «نظرسنجی سیاست عمومی» که در شمال کارولینا واقع شده است با مطالعات جدیدش بینش‌های جدیدی نسبت به اینکه رای دهندگان درباره انتخاب بهترین فیلم جایزه اسکار چه فکر می‌کنند، ارایه کرده است. برمبنای این نظرسنجی که با توجه به باورهای سیاسی انجام شده و با تمرکز بر اینکه رای‌دهندگان در سال 2012 به چه کسی رای داده اند، نتایج جالبی به دست آمده است.

در این نظرسنجی جنس، نژاد و سن پاسخ‌دهنده نیز تعیین‌شده و 80 درصد افراد به صورت تلفنی و 20 درصد نیز آنلاین در آن شرکت کرده‌اند. در کل از تمامی 1152 نفری که بین روزهای ششم تا نهم ماه مارس به سوالات نظرسنجی از جمله سوال «آیا شما با انتخاب فیلم 12 سال بردگی به عنوان بهترین فیلم سال در مراسم اسکار موافق هستید یا مخالف؟» پاسخ دادند، 32 درصد پاسخ دادند که موافق هستند، 16 درصد گفتند که مخالفند و 52 درصد نیز مطمئن نبودند.

اما در حالیکه اکثریت پاسخ دهندگانی که با انتخاب این فیلم به عنوان فیلم برتر سال موافق بودند خود را به عنوان طرفداران حزب دموکرات معرفی کردند، اکثریت کسانی که با این انتخاب مخالف بودند، از دسته جمهوریخواهان هستند.

در میان موافقان، 53 درصد دموکرات بودند و 15 درصد نیز جمهوریخواه و 20 درصد نیز خود را به عنوان افرادی مستقل و یا متعلق به حزبی دیگر معرفی کردند. در میان مخالفان، 10 درصد دموکرات بودند، 23 درصد جمهوریخواه و 17 درصد نیز مستقل و یا متعلق به حزبی دیگر بودند. تقسیم بندی میان کسانی که درباره انتخاب این فیلم مطمئن نبودند نیز به این صورت بود: 37 درصد دموکرات، 61 درصد جمهوری خواه و 63 درصد مستقل و یا متعلق به حزبی دیگر.

از نظر ایدئولوژی نیز اکثریت کسانی که موافق بودند گفتند لیبرال هستند و بیشتر مخالفان محافظه کار بودند. در میان موافقان، 65 درصد خود را به عنوان لیبرال، 47 درصد تا حدودی لیبرال، 36 درصد میانه رو، 14 درصد محافظ کار و 8 درصد نیز به شدت محافظه کار معرفی کردند. درصدها میان مخالفان به این صورت بود: 8 درصد بسیار لیبرال، 14 درصد تا حدودی لیبرال، 11 درصد میانه رو، 23 درصد تا حدودی محافظه کار، 25 درصد بسیار محافظه کار. درصدها میان کسانی که مطمئن نبودند نیز به این صورت بود: 27 درصد بسیار لیبرال، 39 درصد تا حدودی لیبرال، 53 درصد میانه رو، 63 درصد تا حدودی محافظه کار و 68 درصد بسیار محافظه کار.

منبع: مهر

۱۳۹۳/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...