نسخه چاپی

خودروهای وارداتی گران شد

روند صعودی نرخ ارز در یك هفته اخیر افزایش اندك قیمت خودروهای وارداتی را به دنبال داشته است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به طور معمول ماه‌های فروردین و اردیبهشت دوران اوج رکود بازار خودرو بوده و قیمت‌ها در این دوره تثبیت شده و یا اندکی کاهش می‌یابد.

با این حال در سال جدید تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله رشد دو درصدی مالیات بر ارزش افزوده و به ویژه رشد نرخ ارز، قیمت خودروها در بازار آزاد به ویژه خودروهای وارداتی اندکی افزایش یافته است.

در این زمینه یک فعال بازار خودروهای وارداتی می‌گوید: در روزهای اخیر قیمت خودروهای وارداتی به طور متوسط چند میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که قیمت توسان از ۱۴۷ میلیون تومان به ۱۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است، خاطرنشان می‌کند: قیمت اسپورتیج نیز از ۱۵۰ میلیون تومان به ۱۵۲ میلیون تومان افزایش یافته است.

این فعال بازار خودروهای وارداتی ادامه می‌دهد: ‌قیمت اپیتما نیز به ۱۴۸ میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که پیش از عید قیمت توسان ۱۴۰ میلیون تومان، اسپورتیج ۱۴۴ میلیون تومان و اپیتما ۱۴۳ میلیون تومان بود.

وی خاطرنشان می‌کند: با گرانی‌های اخیر بازار به رکود بدتری خواهد رفت زیرا خریداران نسبت به رشد قیمت‌ها شوکه بوده و احتمالا به امید کاهش مجدد نرخ دلار و کاهش قیمت‌ها از خرید خودداری می‌کنند.

به گفته این فعال بازار خودروهای وارداتی، آغاز شماره‌گذاری خودروهای وارداتی تاثیر مثبتی بر کنترل قیمت این محصولات و احتمالا کاهش آن خواهد داشت

۱۳۹۳/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...