نسخه چاپی

نگرانی شدید آمریكا از انتخاب ایران

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، اعلام نام ایران به عنوان عضو "کمیته سازمان های غیر دولتی" سازمان ملل کافی بود تا مقامات ایران فورا موضع بگیرند و خصومت خویش را آشکار سازند.





به نوشته سایت آمریکایی رادیو فردا(radiofarda)، ایالات متحده، به شدت از انتخاب ایران برای عضویت در کمیته سازمان‌های غیردولتی در سازمان ملل انتقاد و آن را "نگران‌کننده" توصیف کرد.




روز چهارشنبه، سازمان ملل ۱۹ کشور را برای عضویت در کمیته سازمان های غیردولتی که وظیفه آن حمایت از حقوق زنان و نظارت بر کار سازمان‌های حقوق بشری است، انتخاب کرد. علاوه بر ایران چین، روسیه و کوبا نیزاز دیگر اعضای برگزیده سازمان ملل در این کمیته هستند.




سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل بدون اشاره به شکنجه های آمریکا در زندان های ابوغریب، بگرام و گوانتانامو یا شنود گسترده مکالمات، در بیانیه‌ای مدعی شد: «مقام‌های ایران به کرات مدافعان حقوق بشر را زندانی کرده و آنها را مورد سوءرفتار و شکنجه قرار داده‌اند و حقوق اساسی آنها را نقض می‌کنند.» وی تاکید کرد که انتخاب ایران برای عضویت در چنین کمیته‌ای، نگران‌کننده است.




دیده بان سازمان ملل- گروهی مردم نهاد و طرفدار حقوق بشر که مقر آن در ژنو است - نیز با انتشار بیانیه‌ای انتخاب ایران برای عضویت در کمیته سازمان‌های غیردولتی را به شدت محکوم کرد و روز انتخاب ایران را "روزی سیاه" برای حقوق بشر دانست.

۱۳۹۳/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...