نسخه چاپی

تحولات سوریه معادلات لبنان را تغییر نمی دهد

عکس خبري -تحولات سوريه معادلات لبنان را تغيير نمي دهد تحولات سوريه معادلات لبنان را تغيير نمي دهد

معاون دبیركل حزب الله لبنان تأكید كرد؛ تحولات سوریه هرچه كه باشد در معادلات داخلی لبنان تغییری ایجاد نخواهد كرد.

"شیخ نعیم قاسم" در مراسمی به مناسبت سالگرد فرماندهان مقاومت اسلامی در دانشگاه لبنان، گفت: برخی در لبنان به این تکیه کرده بودند که اسرائیل مقاومت را نابود کند تا بتوانند نفس راحتی بکشند؛ ولی خداوند اینگونه اراده کرد که آنها راحت نباشند.

وی افزود: این افراد بر موجهای بین المللی و منطقه ای ضد مقاومت سوار شدند، و حتی در اوج حملات ژوئیه 2006، اظهاراتی را از سوی شخصیتهای لبنانی و عربی شنیدیم که هدف از آن تضعیف روحیه مقاومت و تبلیغات رسانه ای و سیاسی بود.

شیخ نعیم قاسم گفت: همگان بدانند که الگوی پیروزی مقاومت در سالهای 2000 و 2006 قابل تکرار است؛ همانگونه که شکست اسرائیل و حامیان آن نیز تکرار شدنی است .. اگر می خواهند شانس خود را دوباره امتحان کنند .. نیروهای مقاومت هر لحظه در هر صحنه ای حاضرند.

شیخ نعیم قاسم خطاب به گروه 14 مارس گفت: استفاده از تحولات منطقه ای برای تغییر توازن قدرت در لبنان را پایان دهید؛ اگر 6 سال گذشته را مرور کنید در خواهید یافت که طی تحولات این سالها بر آمریکا و اسرائیل و غرب و همه طرح های خارجی تکیه کردید و شکست خوردید.

شیخ نعیم قاسم تأکید کرد: تکیه بر تحولات سوریه توهم است .. زیرا هر تحولی که در سوریه صورت پذیرد – درحالی که به نظر می آید این تحولات به نفع قدرت نظام سوریه و بقای آن است- منفی یا مثبت، معادلات را در لبنان تغییر نخواهد داد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: در لبنان معادله همان مقاومت مردمی است؛ و توفانها نیز این معادله را به لرزه در نمی آورد.

۱۳۹۰/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...