نسخه چاپی

تعاون و اشتغال در هفته‌ای كه گذشت

هفته ای برای كارگران

تشریح برنامه‌های روز كارگر,مخالفت با ادغام بخش درمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت, ادامه بیمه كارگران ساختمانی در سال ۹۳, شناسنامه دار شدن بیش از ۶ میلیون كارگر درروز كارگر مهمترین اخبار این هفته تعاون و اشتغال بود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، شاید بتوان مهم‌ترین برنامه این هفته تعاون، اشتغال راتشریح برنامه‌های هفته کارگر از سوی معاون وزیر کار بیان کرد. همچنین اختصاص ۸۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار بانکی برای حمایت از بنگاه‌های تولیدی نیز یکی از اخبار مهم این هفته بود که طائی, معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت کار نیز به آن اشاره کرد.

*تشریح برنامه‌های روز کارگر

محمدرضا موالی‌زاده, معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون,کار و رفاه اجتماعی در یک نشست خبری باتشریح برنامه‌های روز کارگر گفت:این مراسم در چند بخش از جمله امور فرهنگی و تبلیغی شامل تبلیغات محیطی، به صدا در آوردن زنگ کارگر در مدارس، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و امور رسانه‌ای تشکیل شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تجلیل از شهدا و ایثارگران جامعه کارگری و برگزاری رقابتهای ورزشی کارگران و تقدیر از پیشکسوتان ورزش کارگری از دیگر برنامه‌های هفته کارگر است.

وی تصریح کرد: مقرر شده است که امسال برنامه‌های هفته کارگر در ۳ محور انجام شود که ایمن محورها عبارتند از نقش برجسته کارگران در تحقق اقتصاد مقاومتی، نقش کارگران در تحقق اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و سیاستهای دولت برای حل مشکلات معیشتی کارگران است.*


*ادغام نشدن بخش درمانی تامین اجتماعی درخواست کارگران است

یکی دیگر از اخبار این حوزه مخالفت جامعه کارگری باادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی بابیمه سلامت است. که اولیا علی بیگی, رئیس کانون عالی شورای اسلامی کار سراسر کشور با اشاره به اینکه جامعه کارگری با ادغام بخش درمانی تامین اجتماعی مخالفت است گفت:در راستای سیاست‌های ابلاغی سلامت از سوی رهبری تقویت بازار رقابتی خدمات بیمه درمانی باید افزایش یابد.

*بیمه کارگران ساختمانی در سال ۹۳ادامه دارد

اما یکی از اخبار حاشیه ساز این هفته تعاون، اشتغال حول صحبت‌های «محمدحسن زدا»، معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی که گفته بود «تعهد و برنامه‌ای برای پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی در سال جاری نداریم» بود, که اکبر شوکت،عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه از بین یک میلیون و ۷۰۰ هزار کارگر ساختمانی, ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند گفت: ما بقی این تعداد یعنی حدود ۹۰۰ هزار نفر در نوبت بیمه هستند.

وی با بیان اینکه تعداد بیمه کردن کارگران در سال ۹۳ به منابع سازمان تامین اجتماعی از فروش پروانه ساخت از طریق شهرداری‌ها به صندوق تامین اجتماعی بستگی دارد گفت: قانون رفع موانع اجرایی بیمه‌ کارگران ساختمانی، سازمان تامین اجتماعی را موظف کرده است با منابع حاصل از فروش پروانهٔ ساخت که از طریق شهرداری‌ها به صندوق تامین اجتماعی واریز می‌شود، تمام کارگران ساختمانی را بیمه کند.

*کارورزی بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموخته دانشگاهی

توجه به بحث اشتغال ازمباحث مهم در کشو راست که معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ازاختصاص ۸۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار بانکی برای حمایت از بنگاه‌های تولیدی خبر داد. حسن طائی , معاون اشتغال وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کارورزی بیش از ۱۰۰هزار دانش آموخته دانشگاهی در بنگاه‌های کارآفرینی کشور خبر داد و گفت: امسال ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار بانکی برای حمایت از بنگاه‌های تولیدی در نظر گرفته شده است.

*۶ میلیون کارگر شناسنامه کار می‌گیرند

کارگران فاقد شناسنامه کار همواره صدر اخبار بوده اند که هادی ابوی,سخنگوی کانون انجمن‌‌های صنفی کارگران با اشاره به اینکه امسال نقش کارگران در تحقق اقتصاد مقاومتی تبیین می‌شود گفت: در روز کارگر امسال با راه اندازی سامانه شناسایی کارگران فاقد شناسنامه کار خبر خوبی را برای جامعه کارگری خواهیم داشت.

۱۳۹۳/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...