نسخه چاپی

كفاشیان: 2 میلیارد پرسپولیس را خرج كرده ایم

رییس فدراسیون فوتبال از كاندایدا شدنش برای دوره بعدی انتخابات این فدراسیون خبر داد و گفت: اگرچه به خاطر حملات زیاد از كار كردن در فوتبال آزرده خاطر شده‌ام اما در دوره بعدی هم كاندایدا خواهم شد.

به گزارش نما ، علی کفاشیان با حضور در برنامه ورزش و مردم درباره آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان در اردوی آفریقای جنوبی گفت: طی آخرین تماس‌هایی که با افریقای جنوبی داشتم بازیکنان تیم ملی روز چهارشنبه یک بازی تدارکاتی برگزار کردند و دیروز هم تمرینات خوبی انجام دادند و تا جمعه آینده هم در این کشور باقی خواهند ماند. تمرینات تیم ملی هم با حضور همه بازیکنان به جز چند لژیونر برگزار می‌شود و کارهای مربوط به بدنسازی و تاکتیکی زیر نظر کی‌روش در حال انجام است و بعد از آن به ایران می‌آیند تا بعد از چند روز تمرین، استراحت راهی اتریش شوند.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه درباره مشکلاتی که میان سرمربی تیم ملی و 4 باشگاه ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به وجود آمد، افزود: قبل این مسائل ما با هر 4 تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرده بودیم تا بعد از تمام شدن لیگ بلافاصله بازیکنانشان را در اختیار تیم ملی قرار دهند و بدون ملی‌پوشان راهی آسیا شوند اما دو باشگاه سپاهان و استقلال به دلیل وضعیت خاصی که داشتند این کار را نکردند و کی‌روش هم از این موضوع ناراحت شد و گله کرد اما با او هم صحبت کردیم تا اردوی آفریقا را با تعداد کمی از بازیکنان آغاز کند تا وقتی 4 تیم ملی‌پوشانشان را آزاد کردند در اختیار تیم ملی باشند البته باید بگویم که فولاد و تراکتورسازی با ما همکاری خوبی کردند و ما نمی‌توانستیم به دو تیم دیگر زور بگوییم چون قانون هم حق را به آنها می‌داد و شرایط‌شان حساس بود. البته من فکر می‌کنم اگر کادر فنی تیم ملی و این 4 باشگاه با هم جلسه می‌گذاشتند و تفاهم می‌کردند هیچ مشکلی به وجود نمی‌آمد اما این هماهنگی وجود نداشت و شاید این موضوع با صحبت حل می‌شد و بازیکنان هم با روحیه بهتری وارد اردو می‌شدند.

وی در پاسخ به این سؤال که‌ آیا کی‌روش با سرپرستی نبی در تیم ملی مشکل دارد، اظهار داشت: او با این موضوع مشکلی ندارد، البته کی‌روش عصبانی بود که آن صحبت‌ها را انجام داد و می‌گفت که چرا او به مالزی رفته اما نبی عضو کمیته بین‌المللی کنفدراسیون آسیاست و کی‌روش هم در عصبانیت آن صحبت‌ها را کرد چرا که او به اندازه ما سعه صدر ندارد.

علی کفاشیان در ادامه برنامه در خصوص اینکه چرا مانند اوایل قبول سمتش در فدراسیون فوتبال خنده‌رو نیست، گفت: من از همان گذشته در زمانی که در کمیته ملی المپیک مسئولیت داشتم‌ آدم خنده‌رو و بشاشی بودم، اوایل هم که به فوتبال آمدم همین رویه را داشتم. اما پس از انتقادات زیادی که به من شد که همچنان هم ادامه دارد، کمی این موارد در روحیه‌ام تاثیر گذاشت که ما هم طبیعتا انسان هستیم و از سنگ نیستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا با این وضعیت همچنان در فدارسیون فوتبال خواهد ماند یا خیر، گفت: تا دوره سوم که هستم اما نمی‌دانم بعد از این دوره چه اتفاقی می‌افتد و از حالا نگران آن زمان هستم.

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که نظرش در مورد شفاف‌سازی اخیر چیست،‌گفت: به این موضوع از دو جنبه می‌شود نگاه کرد. ابتدا شفاف‌سازی که در راستای اجرای قوانین انجام می‌شود و دومین نگاه این است که باید در آن عملکرد باشگاه‌ها را در نظر گرفت. در حال حاضر تیم ملی فوتبال ایران در صدر تیم‌های آسیایی قرار دارد و این در حالی است که سه باشگاه ما در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند و این نشان می‌دهد باشگاه‌های ما امکانات لازم برای رقابت‌ با تیم‌های آسیایی را ندارد. در همین راستا استقلال بهترین نمونه است.آنها برای فصل گذشته تیمی را بستند که بتوانند در آسیا حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. حتی خود نکونام پیش من آمد و از پیشنهادهای خارجی‌اش صحبت کرد که به او گفتم اگر در سال جام جهانی در ایران بماند، بهتر است.

کفاشیان افزود: همین بازیکنان استقلال حاضر شدند با نصف مبالغ پیشنهادی از خارج کشور در ایران بمانند که متاسفانه استقلال همان نصف را هم نداد، بنابراین بازیکن هم دلسرد می‌شود چون به راحتی می‌تواند خیلی بیشتر از کشورهای خارجی پول بگیرد. امروز هم خواندم که سیدجلال حسینی هم قرار است لژیونر شود. البته اگر بازیکنان ایرانی به اروپا بروند بهتر است. اما شاید هم فقط برای گرفتن پول به تیم‌های سطح پایین رفتند. بنابراین در این خصوص نباید دروغ بگوییم و باید شفاف‌سازی کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه از یک موضوع بسیار ناراحتم، تصریح کرد: چرا باید یک گروه خاص را که مبالغ بالاتری می‌گیرند، به تمام فوتبالیست‌ها تعمیم دهیم. اگر آن گروه خاص را کنار بگذاریم میانگین تمام بازیکنان می‌شود 100 میلیون اما یک بازیکن وقتی دو میلیارد می‌گیرد همه می‌گویند تمام فوتبالیست‌ها این اندازه پول دریافت می‌کنند. بنابراین ما هم دستور دادیم تا در خصوص قراردادها شفاف‌سازی شده و آنها را روی سایت قرار دهیم.

کفاشیان ادامه داد: البته یک مورد دیگر هم وجود دارد مدیریت بعضی باشگاه‌ها مثل استقلال و پرسپولیس بسیار سخت است. مثل باشگاه‌هایی که طرفدارانی خاص و ویژه دارند. چرا که در این صورت مدیر محکوم است تا برای کسب نتیجه بهتر تیمش را خوب ببندد. در روزهای نقل و انتقالات هم شرایط برای چنین مدیری سخت می‌شود و مدیر مجبور است قیمت‌ها را بالا ببرد بنابراین نمی‌توان شرایط روزهای نقل و انتقالات را با حالا که کار تمام شده است،‌مقایسه کرد و از سوی دیگر نباید به مدیر هم خرده گرفت. خودم با وجود آنکه بیش از 30 سال در ورزش هستم، اما حاضر نیستم مدیریت باشگاه های استقلال و پرسپولیس را بپذیرم چون مدیریت در باشگاه ها خیلی سخت است.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود فتح‌الله‌زاده برای استقلال وام گرفته است، تاکید کرد: امیدوارم این اتفاق نیفتاده باشد چرا که وام خطرناک است و بهره می‌آورد بنابراین باشگاه‌هایی که مصرف‌کننده هستند بهتر است وام نگیرند.

کفاشیان با تکذیب مشکلاتی که گفته می‌شود بین کی‌روش و نبی وجود دارد، در مورد وضعیت نکونام گفت: قرار بود نکونام قراردادش را فسخ کرده و به اردوی آفریقای جنوبی برود اما گویا باشگاه الکویت با این موضوع موافقت نکرده و بنابراین قرار شده نبی فردا برای حل مشکل کاپیتان تیم ملی به کویت برود.

رئیس فدراسیون فوتبال که در برنامه ورش و مردم صحبت می‌کرد، با اشاره به اینکه تیم ملی 5 روز زودتر به ایران بازخواهد گشت تا بازیکنان بتوانند نزد خانواده‌های خود برای اردوی اتریش آماده شوند در خصوص اینکه آیا انتظارات از تیم ملی تا به حال برآورده شده است یا خیر، یادآور شد: از نظر مسائل مالی، وزارت ورزش مشکلات تیم ملی را حل کرده است البته دو میلیارد پرسپولیس را هم نیاز داشتیم و باید آن را برای حل مشکلات اردوهای تیم ملی به این تیم تزریق می‌کردیم. با این حال پرسپولیسی‌ها نگران نباشند چرا که کار می‌کنیم و این پول را به آنها خواهیم داد.

وی افزود: می‌توانیم در اردوی اتریش ارزیابی نهایی را با حضور لژیونرها در ترکیب تیم ملی انجام داده و در نهایت برای اردوی برزیل آماده شویم.

کفاشیان در واکنش به اینکه آیا کی‌روش 6 بازیکن سپاهان که از تیم ملی محروم کرده بود را بخشیده است چون ظاهرا رحمان احمدی به این اردو اضافه شد گفت: موضوع محرومیت نبود. کی‌روش آن‌ها را از اردوی آفریقای جنوبی خط زد و اگر در لیست تیم ملی برای اردوی اتریش باشند، آن‌ها را دعوت می‌کند. البته رحمان احمدی هم که به اردوی تیم ملی رفته است.

وی در مورد اینکه تیم ملی به آفریقا رفت و بازیکنان به چهره‌های سیاه آفریقایی‌ها عادت کنند، گفت:" اتفاقا در آفریقای جنوبی بیشتر سفیدپوست هستند اما اگر قرار به ترسیدن باشد ما هم روی پیراهن تیم ملی یوزپلنگ را داریم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا بازیکنان ایران می‌توانند در جام جهانی برای تیم ملی دوندگی 11 کیلومتری داشته باشد، تاکید کرد:‌ مطمئن باشید بازیکنان ما مقابل تیم‌های قوی، خوب بازی می‌کنند. در همین لیگ قهرمانان که می‌گویند دوندگی بازیکنان ایرانی پایین است، استقلالی‌ها مقابل الریان در آن هوای گرم خوب بازی کردند و امیدوارم تیم ملی هم شایستگی‌هایش در جام ملی نشان دهد.

کفاشیان همچنین در مورد بودجه 24 میلیاردی که قرار بود از طریق وزارت ورزش به فدراسیون اختصاص داده شود نیز گفت: بودجه‌ای که قرار بود برای اردوی آفریقای جنوبی و اتریش و همین طور برای سفر به برزیل برای ما تامین شود از طریق وزارت ورزش به ما پرداخت شده است. وزارت ورزش درصدد است بیشتر به ما کمک کند. ما از وزارت ورزش از این بابت تشکر می‌کنیم زیرا از ما حمایت‌های لازم را انجام داده است.
رئیس فدراسیون همچنین در مورد اینکه چرا با وجود موفقیت‌های ورزشی درون میدان، در کسب کرسی‌های AFC موفق نیستم، گفت: تنها عیب ما این است که در هیأت رئیسه AFC نماینده نداریم و روی این موضوع هم برای انتخابات سال آینده کار می‌کنیم. اتفاقا تنها کشوری هستیم که بیشترین عضو را در کمیته‌های کنفدراسیون آسیا داریم و کمیته‌ای نیست که در آن نماینده نداشته باشیم و این نشان دهنده اعتماد آسیا به ایران است. در خصوص اینکه چرا در هیأت رئیسه نماینده نداریم هم باید بگویم که در زمان بن‌همام، یکسری فعل وانفعالات سیاسی باعث شد تا برخی کشورها که فوتبال ندارند، بتوانند در هیأت رئیسه عضو شده که مطمئن باشید این موضوع به نفع کنفدراسیون فوتبال آسیا نخواهد شد و آنها به این نتیجه رسیده‌اند که باید نمایندگان ایران و کره جنوبی نیز در هیأت رئیسه AFC حضور داشته باشند.

کفاشیان در خصوص قرارداد 160 میلیاردی سازمان لیگ با برنده تبلیغات محیطی گفت: 60 میلیارد برای این فصل است و 100 میلیارد برای فصل آینده ضمن اینکه قرار است 80 درصد این مبلغ به باشگاه‌ها برسد که این موضوع وضع آنها را خوب می‌کند. البته آنها باید بخشی از این بودجه را برای ایجاد آکادمی فوتبال و تیم‌های پایه صرف کنند. 10درصد از این پول هم به فدراسیون خواهد رسید.

کفاشیان همچنین در پاسخ به این سوال که چرا به جای خبرنگاران ورزشی هنرمندان را به جام جهانی می‌برید نیز گفت: با بودجه‌ای که برای ما اختصاص داده شده تیم ملی و کادر فنی را هم به زور به جام جهانی می‌بریم. برای بردن هنرمندان به جام جهانی برنامه‌ای نداریم. البته قصد داشتیم پیشکسوتان را با خود ببریم که آن هم در دستور کار ستاد جام جهانی است که اگر بودجه لازم تامین شد این کار صورت بگیرد اما ما بودجه‌ای برای بردن هنرمندان به جام جهانی اختصاص نداده‌ایم.

کفاشیان همچنین درباره آژانس‌های هواپیمایی که با آرم فیفا برای سفر به جام جهانی تبلیغ می‌کنند گفت: ما از طریق کمیته حقوقی پیگیر این موضوع هستیم. البته فیفا نیز از طریق وکلای حقوقی خود از آژانس‌هایی که بدون مجوز از آرم فیفا استفاده می‌کنند شکایت خواهد کرد. ما فقط یک آژانس هواپیمایی که تعطیلات رویایی نام دارد را تایید کرده‌ایم. اگر کسانی از طریق آژانس‌های دیگر ثبت نام کنند ما مسئولیتی در قبال آن‌ها نخواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به اینکه آیا کمپ تیم ملی در اردوی آفریقای جنوبی به خاطر شرایط نامناسبی که داشته تغییر کرده است گفت: یک جابه‌جایی‌هایی صورت گرفت اما مشکل خاصی نبود.

کفاشیان در واکنش به اینکه ظاهرا سید مهدی رحمتی گفته است شخصی از داخل فدراسیون به کی‌روش نامه نوشته که او را ببخشد اما این دروازه‌بان در جریان نبوده است گفت: ما همیشه از رحمتی دفاع کرده و می‌کنیم. بعدا در این باره توضیح خواهم داد.

کفاشیان درباره انتخابش به عنوان رییس کمیته ضرورت اصلاحات راهبردی AFC خاطرنشان کرد: این هم یکی از کمیته‌های AFC است که برنامه‌های کلی کنفدراسیون را بررسی می‌کند و در راستای مسئولیت دادن به مسئولان فوتبال کشورهای مختلف این کرسی را هم برای ایران در نظر گرفته‌اند.

۱۳۹۳/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...