نسخه چاپی

موضع انگلیس درباره تحریم‌های روسیه

سخنگوی نخست وزیر انگلیس روسیه را به نقض توافق ژنو درباره تحولات اوكراین متهم كرده و گفته تحریم‌های فعلی علیه روسیه تمدید می‌شوند.

یه گزارش نما به نقل از فارس، سخنگوی نخست وزیر انگلیس روسیه را به نقض توافق ژنو درباره تحولات اوکراین متهم کرده و گفته تحریم‌های فعلی علیه روسیه تمدید می‌شوند.

سخنگوی کامرون، نخست وزیر انگلیس گفته امتناع روسیه از حمایت از توافق ژنو درباره اوکراین به این معنی است که تحریم‌های جاری فعلی علیه مسکو تمدید می‌شوند.

دولت موقت کی‌یف 17 آوریل با آمریکا، روسیه و اتحادیه اروپا در شهر ژنو سوئیس توافقی حاصل کرد. در این توافقنامه از همه طرف‌ها خواسته شد از بحران جاری در شرق اوکراین، جایی که معترضان مخالف کی‌یف در چندین شهر ساختمان‌هایی را تصرف کرده‌اند، «تنش‌زدایی کنند.

علی‌رغم اینارتش اوکراین روز سه‌شنبه دستور از سرگیری عملیات نظامی علیه جدایی‌طلبان در شرق این کشور را صادر کرد.

از سوی دیگر نیروهای نظامی روسیه روز گذشته در واکنش به استفاده اوکراین از زور علیه مخالفان و مانورهای نظامی ناتو در اروپای شرقی اقدام به برگزاری یک رزمایش نظامی در طول مرزهای اوکراین کردند.

دولت روسیه تاکید کرده در صورت اقدام نظامی علیه روس تبارهای اوکراین حق استفاده از نیروی نظامی را برای خود محفوظ می‌دارد.

تنش بین قدرتهای غربی و مسکو بر سر تحولات اوکراین پس از جدایی شبه جزیره کریمه از آن کشور بالا گرفت. این شبه جزیره در پی یک همه‌پرسی در 16 مارس سال جاری به طور رسمی به فدراسیون روسیه ملحق شد.

پس از برگزاری این همه‌پرسی که 83 درصد از مردم این منطقه در آن شرکت داشتند تظاهرات در طرفداری از روسیه در قسمت‌های شرقی اوکراین شدت گرفت.

۱۳۹۳/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...