نسخه چاپی

مجلس از روزنامه ارگان دولت شكایت می كند

عکس خبري -مجلس از روزنامه ارگان دولت شکايت مي کند

نایب ‌رئیس اول مجلس در پاسخ به تذكر عضو هیئت‌رئیسه پارلمان، اعلام كرد كه مجلس حتماً برای دفاع از حقوق نمایندگان ملت از روزنامه ایران به دلیل سیاه‌نمایی علیه مجلس شكایت می‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، جهانبخش محبی‌نما عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (پنجشنبه) در تذکری آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: بنده قصد بیان تذکر یا اخطار را نداشتم و اگر جزو نمایندگان منتخب مردم در مجلس نهم بود، باز هم تذکر نمی‌دادم.

وی افزود: برخی از روزنامه‌ها بخشی از مذاکرات روز گذشته مجلس را بهانه قرار داده و کم‌لطفی‌ها و شاید شیطنت‌هایی کردند که حقیقتاً انسان را به یاد دوران استبداد قاجار یا دوران رضاشاه می‌اندازد.

این عضو هیئت‌رئیسه مجلس در بخش دیگری از سخنانش با ذکر این نکته که مجلس یادگار امام خمینی (ره) و برآمده از خون شهدا است، تصریح کرد: مولایمان امام خامنه‌ای درباره اینکه مجلس در رأس امور است و مجلس نقشه راه کشور را تهیه می‌کند، سفارشات زیادی دارد.

محبی‌نیا با تأکید بر اینکه مجلس تابلوی دموکراسی و مردم‌سالاری و آزادی و حریت است، متذکر شد: برخی از روزنامه‌ها امروز مطلبی را درباره اخبار روز گذشته مجلس تیتر کردند مبنی بر اینکه کلیات بودجه بدون تعیین سقف درآمدها تصویب شده است، البته بنده امیدوارم این موضوع در سایه اشتباه و ندانم‌کاری بوده باشد.

محبی‌نیا با بیان اینکه ماده واحده بودجه 91 روز گذشته بین نمایندگان توزیع شد، تصریح کرد: ناگفته نماند که برای بررسی کلیات بودجه، نیازی به مشخص بودن سقف درآمدها نبود، تذکرات نمایندگان به عنوان اعاظام مجلس دستمایه‌ای برای دوستان می‌شود که به روند مذاکرات توجه لازم را ندارند.

محبی‌نیا ادامه داد: روزنامه‌ای تیتر کرده که"700میلیون تومان برای هر نماینده و 55هزار تومان یارانه برای مردم" آنان می‌خواهند با این بی‌انصافی و شیطنت، به نوعی وانمود کنند که مجلس از نظر مسائل مالی در برابر مردم قرار گرفته است.

این عضو هیئت‌رئیسه مجلس در ادامه سخنانش ضمن خطاب قرار دادن مردم، گفت: ای مردمی که مشروطیت را ایجاد و انقلاب کردید، سوگند یاد می‌کنم، الله، تالله و بالله که این تیتر دروغ است.

وی اضافه کرد: بنده نماینده مجلس نهم نیستم اما باید به این پرسش پاسخ داده شود که آیا مقام معظم رهبری به ما نفرمودند که ارکان نظام را نشکنید و آبروی نظام را به خاطر منافع فردی و جناحی خودتان بر باد ندهید؟

محبی‌نیا در خاتمه خواستار رسیدگی قوه قضاییه به این کج‌فهمی‌ها شد و گفت: هیئت‌رئیسه مجلس باید این موضوع را از نظر حقوقی پی‌گیری کند.

در ادامه این جلسه محمدرضا باهنر نایب‌رئیس اول مجلس که ریاست صحن علنی را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر محبی‌نیا با بیان اینکه نام آن روزنامه، روزنامه ایران است،‌گفت: روزنامه ایران از ارکان رسمی دولت است اما یک توصیه دارم که اگر آنان می‌خواهند علیه مجلس افشاگری کنند، بهتر است درست اعداد را ضرب و تقسیم کنند.

وی افزود: میزان بودجه عمرانی کشور 40هزار میلیارد تومان است که بر این اساس به ازای حوزه انتخابیه هر نماینده 100میلیارد تومان می‌شود که بیش از 700 میلیون‌ تومان تیتر شده در این روزنامه است.

باهنر با بیان اینکه البته زحمت کارهای عمرانی را دولت می‌کشد،‌ مجدداً خطاب به مسئولان روزنامه ایران، گفت:‌ اگر می‌خواهید علیه ملجس سیاه‌نمایی کنید، لااقل مقداری اعداد را درست‌تر محاسبه کنید چرا‌که رقم محاسبه شما اشتباه و کمتر از مقدار دقیق است.

باهنر با تأکید بر اینکه ما واقعاً تأسف می‌خوریم، گفت: مجلس حتماً برای دفاع از حقوق نمایندگان ملت، از روزنامه ایران شکایت می‌کند.

۱۳۹۱/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...