نسخه چاپی

ناگفته های فرزند آیت الله بهجت از زندگی ایشان

فرزند حضرت آیت‌الله العظمی بهجت (ره) گفت: دنیا ابزار پرواز انسان است، از دنیا باید به اندازه‌ای خورد كه ما را حركت دهد، بنابراین آنهایی كه هدفشان دنیا باشد زودتر هم دنیا از دنیا بریده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ علی بهجت در مراسم سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله العظمی بهجت (ره) ضمن بیان برخی از خصوصیات اخلاقی ایشان به بیان خاطراتی از آیت‌الله العظمی بهجت (ره)پرداخت.

فرزند حضرت آیت‌الله العظمی بهجت (ره) گفت: ما بین خودمان و خدا فاصله ایجاد کردیم، گیرنده‌های خود را روشن نمی‌کنیم تا امواج الهی را دریافت کنند، غرق در کارهای روزانه خود هستیم، مگر این بزرگان که آمدند و رفتند نمی‌خوابیدند؟ مگر نمی‌خوردند؟ چرا، اما هر کدام از این‌ها به اندازه.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آنان هدفشان از دنیا خوردن نبوده است، اگر کسی را می‌خورانی آن غذا برای تو می‌ماند و گرنه این غذایی که با کمال لذت فکر خوردنش هستی چند ساعت بعد فکر دفعش هستی، این غذایی که اینقدر برای ما عزیز و لذیذ است چند ساعت دیگر از دست آن فرار می‌کنیم، دنیا همین است، بزرگان دنیا را این‌گونه دیده بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ علی بهجت اظهار داشت: دنیا ابزار پرواز انسان است، از دنیا باید به اندازه‌ای خورد که ما را حرکت دهد، نه هدف باشد، بنابراین آنهایی که هدفشان دنیا باشد زودتر هم دنیا از دنیا بریده می‌شوند، آقای بهجت بیش از 90 سال عمر کرد، صبح پنج لقمه نان می‌خورد، گاهی هم پنیر می‌خورد، کره، مربا، عسل هرگز، اگر می‌آوردند می‌گذاشت کنار.

فرزند حضرت آیت‌الله العظمی بهجت (ره) افزود: شب هم غذایش همین بود، اگر ما این‌ها را نمی‌دیدیم برایمان تصور اینکه حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) چگونه بودند قدری مشکل بود.

وی عنوان کرد: با همین غذاهای ساده صبح، ظهر و شب کارش از ما بیشتر بود، مطالعه‌اش از ما بیشتر بود، در سن بیشتر از 90 سالگی اصلا احساس بازنشستگی نداشت، هر چه اصرار می‌کردیم حاج آقا 60 سالگی یا نهایت 70 سالگی سن بازنشستگی است گوش نمی‌کرد، از استراحتش کم ‌کرد اما از کار خود کم نکرد، در سن 90 سالگی یک کلاس درس به کلاس‌های خود اضافه کرد، گفتم آقا همین هم برای شما مشکل است، گفت می‌دانستم اگر با شما مشورت کنم مانع می‌شوید.

فرزند حضرت آیت‌الله العظمی بهجت (ره) در پایان تصریح کرد: افرادی که از دنیا کمتر استفاده می‌کنند صحت و عافیت بیشتری دارند اما افرادی که غذاهای چرب می‌خورند زودتر زمین گیر می‌شوند.

۱۳۹۱/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...