نسخه چاپی

تلویزیون كه در خدمت شما بود چرا خود را متهم نمی‌كنید؟!

دولت به جای فرافكنی در موضوع ثبت‌نام یارانه‌ها، در مشاوران خود تجدیدنظر كند.



دولت به جای فرافکنی در موضوع ثبت‌نام یارانه‌ها، در مشاوران خود تجدیدنظر کند.سایت الف با اشاره به اظهارات معاون اجرایی رئیس‌جمهور و انداختن تقصیر ثبت‌نام 90 درصدی مردم به گردن صداوسیما نوشت: محمد شریعتمداری در گردهمایی معاونین برنامه‌ریزی اظهار داشت: «تلویزیون به گونه‌ای تبلیغ می‌کرد که مردم ثبت‌نام کنند. ضمن اینکه دهک نهم و دهم جامعه در تبلیغ تلویزیون گم شده بودند و تلویزیون تلاش خود را برای ثبت‌نام مردم انجام داد». رسانه‌ ملی حدود یک ماه است که مبادرت به تبلیغات متفاوت و زیرنویس‌های پی در پی برای انصراف و کنار کشیدن مردم از فاز دوم هدفمندی کرده و وقت و بی‌وقت به مردم یادآوری کرده که کناره‌گیری آنها از دریافت یارانه به نفع کشور و اقتصاد جامعه است (دراین‌باره می‌توان به درخواست‌های مکرر گروه‌های مرجع فکری نیز که تمام تلاش خود را برای انصراف مردم به کار بستند اشاره نمود، اما تمامی اینها ظاهرا با ثبت‌نام حداکثری مردم با شکست روبه‌رو شده) حال اگر بنا به هر دلیلی رویه رسانه ملی اشتباه بوده و یا دارای ایراد و ضعف بوده چرا بعد از اتمام مهلت ثبت‌نام، معاون رئیس‌جمهور یادشان افتاده که تبلیغات صدا و سیما مشکل داشته و چنین ادعایی را مطرح می‌کند.

الف می‌افزاید: آیا دولت نمی‌توانست این همه مدت به رسانه ملی اعلام کند که فتیله و کرکره برنامه‌های خود را دراین‌باره پائین بکشد؟صحبت‌های معاون اجرایی رئیس‌جمهور زمانی با علامت سوال بزرگتری مواجه می‌شود که بدانیم دولت تیم رسانه‌ای متشکل از حسام‌الدین آشنا و محمدرضا صادق و... نیز در اختیار دارد و آنها خود می‌توانستند به دولتمردان کابینه در این زمینه مشاوره‌هایی در باب قطع و یا عوض شدن تبلیغات ارائه دهند. اگر چه ظاهرا بعد از گذشت چندین ماه از تصدی امور نیز کارآمدی این تیم رسانه‌ای خود با علامت سوال جدی روبه‌رو شده است.

نویسنده خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد دولت انتظار داشته تعداد زیادی از مردم انصراف دهند و حال که چنین اتفاقی رخ نداده به تاکتیک فرافکنی روی آورده است و در این بین بدنبال پیدا کردن متهم‌ها و نشاندن آنها بر صندلی اتهام است تا بتواند با محاکمه آنها در محکمه افکارعمومی خود را تبرئه نماید، این تاکتیک و رویه شاید امروز جواب بدهد ولی مطمئنا در پیش گرفتن این نوع ترفندها در آینده با مقاومت مردم روبه‌رو می‌شود و کارآمدی و پذیرش دولت از سوی مردم را با مشکل مواجه خواهد کرد.«الف» تأکید می‌کند: نکته مهم این است که کابینه باید در پی این باشد تا با درک درست واقعیات، بهترین تصمیم‌ها را در این مقطع حساس بگیرد. اما متاسفانه سردرگمی و ناهماهنگی در گفتار اعضای کابینه (به خصوص تیم اقتصادی) که گاه حتی تا تناقض و رد اظهارات و گفته‌های همدیگر نیز پیش می‌رود، مدت زمان زیادی است که حاکم بر دولت شده است. بهتر است دولتمردان برای یک‌بار هم که شده بعد از چندین‌ماه و در جریان این اتفاق مهم یعنی اجرای فاز دوم هدفمندی که تاثیرات مهم و جبران‌ناپذیری بر اقتصاد و معیشت مردم دارد با هماهنگی، بدون محافظه‌کاری و با منطق عمل کنند.

۱۳۹۳/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...