نسخه چاپی

آمار فروش فیلم‌های روی پرده

معراجی‌ها به مرز 6 میلیارد فروش نزدیك شد

«معراجی‌ها» به مرز 6 میلیارد فروش نزدیك شد و «چ» در آستانه دست‌یابی به فروش ۲ میلیاردی قرار گرفت. «خط ویژه» ساخته مصطفی كیایی نیز كه گویا تازه دارد مخاطبانش را پیدا می‌كند، تا پایان روز پنجشنبه به فروش یك ‌و ‌نیم میلیاردی رسید.

به گزارش نما به نقل از فارس، در ادامه فروش فیلم‌های اکران نوروزی ، فیلم سینمایی «معراجی‌ها» ساخته مسعود ده نمکی در مدت 61 روز گذشته تا جمعه ۵اردیبهشت ماه به فروش 5 میلیارد و 120 میلیون تومانی رسید.

بنابراین گزارش، سهم گیشه «معراجی‌ها» در تهران با در اختیار داشتن 35 سینما 2 میلیارد تومان و در شهرستان با 50 سینما 3 میلیارد و 120 میلیون تومان بوده است.

این در حالی است که جدیدترین فیلم ده نمکی پنجشنبه و جمعه نسبتا خوبی را در تهران سپری کرده و با فروش 43 میلیون تومانی روبرو شده است.این در حالیست که چندی پیش معاونت سینمایی با نیم‌بها کردن قیمت بلیط این فیلم مخالفت کرد و شاید در صورت اجرای این طرح فروش فیلم تا امروز ممکن بود از ۷ میلیارد نیز عبور کرده باشد.

در خلاصه داستان نسخه سینمایی «معراجی‌ها» آمده است محمد(با بازی پندار اکبری )جوانی است که شوق رفتن به جبهه را دارد اما با مخالفت‌های سرسختانه پدرش (با بازی مهران رجبی) مواجه می‌شود و پدر برای رفتن او به جبهه شرط‌های عجیب و غریب می‌گذارد تا اینکه محمد شبانه از خانه فرار کرده و به جبهه می‌رود و پدر برای بازگرداندن او راهی منطقه می‌شود.



در نسخه سینمایی «معراجی‌ها» اکبر عبدی، دانیال عبادی، بهاره افشاری، برزو ارجمند، مهران رجبی، پوراندخت مهیمن، پندار اکبری، سید جواد هاشمی، اصغر نقی‌زاده، عباس محبوب، ماشاالله شاه‌مرادی زاده به ایفای نقش پرداخته‌اند.



«چ» و فروش ۲ میلیاردی

فیلم سینمایی «چ» با شعار« تازه ترین حرف ابراهیم حاتمی کیا در سینمای ایران» نیز با در اختیار داشتن 55 سینما در کشور با فروش 1 میلیارد و 820 میلیون تومانی به مرز 2 میلیارد تومان نزدیک شده‌ است.

براین اساس، فیلم سینمایی «چ» طی مدت 40 روز از زمان اکران در تهران با در اختیار 30 سینما در تهران 1 میلیارد و 40 میلیون تومان و در شهرستان با در اختیار داشتن 25 سینما 780 میلیون تومان خود را به سقف فروش نزدیک می‌کند.

این در حالی است که تازه ترین حرف ابراهیم حاتمی کیا در سینمای ایران آخر هفته خوبی را در تهران سپری کرده به طوری که این فیلم در روز پنجشنبه 30 میلیون تومان و در روز جمعه 32 میلیون گیشه داشته است.

فیلم سینمایی «چ» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت پنج سیمرغ بلورین در بخش‌های مختلف شد.



در خلاصه داستان فیلم«چ» آمده است: همزمان با بحران شهر پاوه در مرداد ماه 1358، دکتر مصطفی چمران به عنوان معاون دولت موقت در امور انقلاب به همراه سرتیپ فلاحی فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش وارد شهر پاوه می‌شوند تا به اوضاع و امور سرکشی نمایند. در این میان گروه اصغر وصالی به عنوان فرمانده نیروهای مردمی تنها مدافعین شهر پاوه محسوب می‌شوند. «چ» روایت 48ساعت از زندگی دکتر مصطفی چمران در قائله محاصره شهر پاوه توسط نیروهای ضدانقلاب است.



در آخرین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا فریبرز عرب‌نیا، مریلا زارعی، سعید راد، بابک حمیدیان،‌ مهدی سلطانی سروستانی، امیررضا دلاوری، اسماعیل سلطانیان و ... به ایفای نقش پرداخته‌اند.



طبقه حساس ۴ میلیاردی

بر اساس این گزارش، فیلم سینمایی «طبقه حساس» ساخته کمال تبریزی نیز تا شب گذشته با فروش 4 میلیارد و 400 میلیون تومانی روبرو شده است.

حبیب اسماعیلی مدیر موسسه فیلمسازان مولود با اعلام این خبر به خبرنگار سینمایی فارس، اظهار داشت: این فیلم در مدت 45 روز با در اختیار داشتن 30 سینما در تهران 2 میلیارد و 500 میلیون تومان و در شهرستان با در اختیار داشتن 62 سینما به این فروش رسیده است.

فروش صعودی خط ویژه؛فعلا یک و نیم میلیارد

«خط ویژه» ساخته مصطفی کیایی نیز که گویا تازه دارد مخاطبانش را پیدا می‌کند و استقبال از آن بیشتر از گذشته شده‌است، تا پایان روز پنجشنبه 4 اردیبهشت با در تهران 1 میلیارد و 36 میلیون تومان و در شهرستان 380 میلیون تومان به فروش رسیده است.این فیلم تا کنون به فروشی معادل یک‌و نیم میلیارد تومان دست یافته‌است و به‌نظر می‌رسد با توجه به رشد فروش آن در روزهای اخیر از فیلم‌های پرفروش این دوره باشد.

خلاصه داستان «خط ویژه» از این قرار است که یک گروه هکر حساب بانکی آدمی گردن کلفت را خالی میکنند. ماجرا لو می‌رود و حالا آنها باید تاوان کارشان را بپردازند.



در این فیلم بازیگرانی از جمله: مصطفی زمانی، هانیه توسلی، هومن سیدی، میلاد کی‌مرام ، پریناز ایزدیار، میترا حجار، محسن کیایی و سام قریبیان به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بنابر‌این گزارش مجموع فروش این چهار فیلم اکران نوروز تا کنون بیش از سیزده میلیارد تومان بوده‌است



شروع معمولی «زندگی جای دیگری است»

همچنین فیلم سینمایی «زندگی جای دیگری است» ساخته منوچهر هادی هم از این قاعده مستثنا نیست و با در اختیار داشتن 15 سینما در تهران 80 میلیون تومان را طی مدت 1 هفته از آن خود کرده است.

۱۳۹۳/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...