نسخه چاپی

معرفی‌جایگزین‌ابوطالبی‌توسط یك‌هفته‌نامه

هفته‌نامه تازه تأسیس اصلاح‌طلب "صدا" خبر از جایگزین احتمالی "حمید ابوطالبی" برای نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد داده است.

بالاخره تیم هفته‌نامه آسمان و به تبع آن روزنامه توقیف شده آسمان، با هفته‌نامه "صدا" پا به عرصه مطبوعات مکتوب گذاشت.

این هفته‌نامه اصلاحاتی نزدیک به دولت در اولین شماره خود، خبری از عقب نشینی احتمالی دولت یازدهم در ماجرای "حمید ابوطالبی" داده است.

پس از آنکه دولت یازدهم در ادامه تئوری کدخدا با خوشبینی هرچه تمام‌تر ابوطالبی را به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، معرفی کرد، کنگره، سنا و اوباما با قاطعیت تمام به دولت یازدهم آموختند که مقابل هر آنچه به زعم آنها تهدید علیه منافع آمریکا محسوب می‌شود، می‌ایستند.

اگرچه دولت و شخص رئیس جمهور تا به حال مقابل شایعات ایستادگی و اعلام کرده اند جز ابوطالبی گزینه‌ دیگری ندارد ولی اخبار رسیده از گزینه دیگری حکایت می‌کند.
هفته‌نامه اعتدالیون جایگزین ابوطالبی را مشخص کرد
در همین رابطه، "صدا" از جایگزینی احتمالی "غلامعلی خوشرو" به جای ابوطالبی خبر داده است.

خبرهای رسیده به هفته‌نامه صدا حاکی از آن دارد حسن روحانی رییس جمهور ایران درصدد است خوشرو را به عنوان جایگزین ابوطالبی معرفی کند.

خوشرو از تحصیل‌کردگان آمریکا با مدرک دکترا در رشته جامعه شناسی و از افراد نزدیک و مقبول "محمد جواد ظریف" وزیر امورخارجه است.

وی پس از بازگشت به ایران در دهه 60، به عنوان رئیس دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه تعیین شد، او پس از آن به عنوان سفیر ایران در نیویورک منصوب و راهی آمریکا شد.

خوشرو با معرفی خرازی به عنوان وزیر امور خارجه به تهران بازگشت و به عنوان معاونت امور بین‌الملل وزارت خارجه مشغول خدمت شد.

۱۳۹۳/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...