نسخه چاپی

پیام توهین آمیز دو حزب آمریكایی به مردم ایران

"تد كروز" سناتور افراطی آمریكا، در یادداشتی كه نشانه هایی از افراطش در آن نهفته است، ضمن اهانت به مردم ایران، از امضای قانون ضد ایرانی توسط اوباما ابراز رضایت كرد و آن را پیام هر دو حزب به ایران خواند. وی در یادداشت خود ایران را كشوری خودسر خوانده است.


"تد کروز" سناتور افراطی آمریکا، در یادداشتی که نشانه هایی از افراطش در آن نهفته است، ضمن اهانت به مردم ایران، از امضای قانون ضد ایرانی توسط اوباما ابراز رضایت کرد و آن را پیام هر دو حزب به ایران خواند. وی در یادداشت خود ایران را کشوری خودسر خوانده است.
به نوشته سایت رادیو فردا(radiofarda) تد کروز، سناتور جمهوریخواه از ایالت تگزاس آمریکا، در یادداشتی در سایت سیاسی "پولتیکو" در مورد اعطا نشدن روادید به حمید ابوطالبی، نماینده معرفی شده ایران به سازمان ملل، که مقر اصلی آن در نیویورک است، نوشته است: این پیام صریح دو حزب ایالات متحده به ایران است.
با امضای مصوبه "اس 2195" کنگره ایالات متحده آمریکا توسط باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آن کشور می‌تواند مانع صدور روادید برای آن دسته از سفرای سازمان ملل متحد شود که "تروریست‌هایی شناخته شده" هستند.
ایالات متحده، حمید ابوطالبی، نماینده معرفی شده ایران به سازمان ملل متحد را به نقش داشتن در گروگانگیری کارکنان سفارت خود در تهران پس از انقلاب 1357 متهم کرده است.
به نوشته تد کروز در سایت پولیتیکو، «تصویب نهایی مصوبه فوق حاوی این پیام صریح از جانب هر دو حزب مطرح ایالات متحده برای ایران است که آمریکا کارزار توهین و خصومت‌ورزی جمهوری اسلامی را تحمل نخواهد کرد.»
ایران بر معرفی حمید ابوطالبی تاکید دارد و در عین حال از صادر نشدن روادید برای او به کمیته "روابط با کشور میزبان" ملل متحد که به این مسائل رسیدگی می‌کند شکایت کرده است.

۱۳۹۳/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...