نسخه چاپی

تابستان مشكل آب شرب نداریم

در حال حاضر نیز ۶ سد مورد بهره‌برداری قرار دارد كه در مجموع ظرفیت آبی‌ای معادل ۷۳۰ میلیون متر مكعب را در خود جای می‌دهند.

به گزارش نما ، کیاست امیریان در گفتگو با مهر، اظهارداشت: هم‌اکنون ۹ سد در استان کرمانشاه در حال احداث بوده که دو سد آن در سال جاری به مرحله آبگیری می‌رسد.

وی افزود: در حال حاضر نیز ۶ سد مورد بهره‌برداری قرار دارد که در مجموع ظرفیت آبی‌ای معادل ۷۳۰ میلیون متر مکعب را در خود جای می‌دهند.

امیریان تصریح کرد: هم‌اکنون ۵۳۵ میلیون مترمکعب از ظرفیت آبی سدهای مذکور پر شده و تابستان امسال برای تامین آب شرب مشکل چندانی نخواهیم داشت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: متاسفانه با توجه به مصرف بالا و بی ملاحظه آب در بخش کشاورزی دراین بخش ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم، لذا مدیریت بر منابع آب و مصارف در این بخش یک ضرورت است.

وی افزود: در راستای مدیریت منابع آب و جلوگیری از هرگونه سواستفاده گروه‌های بازرسی این شرکت در سطح استان به صورت شبانه‌روزی اقدام به گشت‌زنی پیرامون حفر چاه‌های غیرمجاز کرده و در این راستا تاکنون هفت هزار و ۶۶۶ حلقه چاه غیرمجاز در استان شناسایی شده است.

امیریان با بیان اینکه حفاری‌های غیرمجاز بر کاهش منابع آبی بسیار تاثیرگذار بوده و باعث نشست زمین و خشک شدن سراب‌های و چشمه‌های استان در فصل تابستان می‌شود، ادامه داد: از هفت هزار و ۶۶۶ حلقه چاه غیر مجاز دوهزار و ۶۳۴ حلقه آن مسدود شده و ۴۳ دستگاه حفاری غیر مجاز نیز در این زمینه کشف و به پارکینگ نیروی انتظامی منتقل و افراد دستگیر شده نیزجهت رسیدگی و تشکیل پرونده به دادگاه معرفی شده‌اند.

مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمانشاه در پایان، فرهنگسازی برای مدیریت منابع آبی و اقداماتی چون نصب کنتور هوشمند را از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای بر مدیریت صحیح مصرف آب دانست.

۱۳۹۳/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...