نسخه چاپی

پاسخ گزینه روی میز آمریكا حضور مقتدرانه بسیج در میدان عملیاتی است

عکس خبري -پاسخ گزينه روي ميز آمريکا حضور مقتدرانه بسيج در ميدان عملياتي است

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ گفت: با نمایش قدرت رزمی عملیاتی نیروی بسیج مردمی پاسخ گزینه‌های روی میز آمریكا را می‌دهیم.

به گزارش نما، سردار سرتیپ "احمد ذوالقدر" جانشین فرماندهی سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره گزینه‌های روی میزی که دولتمردان آمریکایی از آن سخن می‌گویند، گفت: پاسخ‌‌ گزینه‌ روی‌ میز آمریکا‌ در به نمایش گذاشتن قدرت رزمی عملیاتی‌نیروی بسیج مردمی است.

وی با بیان اینکه امروز بسیجیان ما دارای میانگین سنی 20 سال هستند، تصریح کرد: نیروی بسیج امروز از جوانانی تشکیل شده که دفاع مقدس را ندیده‌اند، اما با اینکه 25 سال از پذیرش قطع نامه 598 می‌گذرد، با اراده خود به خدمت در بسیج نیروهای مسلح درآمده‌اند.

جانشین سپاه تهران بزرگ درباره محورهای عملیاتی رزمایش الی بیت ‌المقدس ادامه داد: شعار رزمایش الی بیت المقدس با محوریت "مقاومت و ایستادگی حامیان ولایت، قدس سپاه محمد رسول الله می‌آید" طراحی شده است.

وی ابراز کرد: نخستین لایه‌های تدافعی‌ رزمایش الی بیت المقدس برای پاسخ گویی به حمله‌های دشمن فرضی حضور 46 گردان بیت المقدس‌ در این‌ رزمایش است.

سردار ذوالقدر تصریح کرد: پس از این که فراخوان همگانی گردان‌های رزمی بسیج، برای شرکت در رزمایش صورت گرفت، بسیجیان پس از گذراندن دوره آموزش کار با سلاح‌های سازمانی سبک و نیمه سنگین، شیوه صحیح انجام این رزمایش را در قالب مباحث تاکتیک رزمی آموختند.

وی ابراز کرد: در این رزمایش علاوه بر حضور 23 گردان از گردان‌های امام حسین(ع) که در 5 محور عملیاتی‌حضور داشتند 5 لشکر عملیاتی دیگر از جمله لشکر 27 محمد رسول الله، لشکر حضرت زهرا، و 5 لشکر دیگر نیز حضور پیدا کرده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه محمدرسول‌الله تهران بزرگ به توضیح اهداف آموزش رزمایش پرداخت و اظهار کرد: اهداف آموزشی این رزمایش، پدافند غیرعامل، پدافند دورادور، پدافند ضد هلی‌برد دشمن خارجی و تاکتیک‌های تاخت است که همه این‌ها را جزو محورهای عملیاتی رزمایش قرار داده‌ایم.

سردار ذوالقدر درباره خصوصیت بسیج گفت: یکی از خصوصیت‌های لشگر نیروهای بسیجی ما این است که‌ با این که در زمره نیروهای مسلح قراردارند اما مردمی هستند.

وی تصریح کرد: امروز مردمی بودن بسیج در بین فرماندهان و تمامی‌سطوح و ارکان آن دیده می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ بیان داشت: با توجه به این که بسیج در زمره نیروهای مسلح قراردارد، اما اکنون با شعار محوری‌خود که ‌پیوند مردم با مردم است در صدد برقراری ارتباط بهتر و موثرتر با اقشار جامعه است.

سردار ذوالقدر با بیان اینکه رزمایش الی بیت المقدس در 2 محور خواهران و برادران انجام‌ می‌شود، اضافه کرد: رزمایش خواهران بسیجی پنجشنبه هفته آینده در 23 منطقه تهران و در چهار محور عملیاتی انجام خواهد شد که خواهران بسیجی در این رزمایش با هدف امداد و نجات به تمرین حوادث غیرمترقبه، بحران‌ها و انفجارهای ناشی از موشک و هواپیماهای دشمن خواهند پرداخت.

وی درباره آمادگی اعزام سپاه محمد(ص) برای آزادی قدس شریف ابراز کرد: انشاءالله در آینده شاهد حضور سپاهیان محمد(ص) برای آزاد کردن قدس شریف خواهیم بود.

سردار ذوالقدر درباره نقش رسانه در انجام رسالت خبرنگاری و انتقال مکنونات قلبی رزمندگان به جوانان و مردم گفت: رسانه‌ها می‌توانند با معرفی فرهنگ دفاع مقدس، به دنیا نشان‌دهند که جوانان امروز این مملکت نیز همانند جوانان دفاع مقدس آماده دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

۱۳۹۳/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...