نسخه چاپی

سخنگوی كمیسیون بهداشت و درمان در گفتگو با نما:

حداقل20 درصد هزینه درمان كاهش خواهد یافت/اولویت دادن بهداشت و پیشگیری نسبت به درمان ضروری است

عکس خبري -حداقل20 درصد هزينه درمان كاهش خواهد يافت/اولويت دادن بهداشت و پيشگيري نسبت به درمان ضروري است

محمد حسین قربانی گفت:در سال 93 نسبت به حوزه بهداشت و درمان خوشبین هستیم . حداقل نویدی كه می توانیم به مردم بدهیم این است كه بین 20 تا 25 درصد هزینه درمان كاهش خواهد یافت.

محمد حسين قرباني مخبر كميسيون بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با تحقق سياستهاي ابلاغي مقام معظم رهبري در حوزه سلامت و درمان اظهار داشت: براي تحول در حوزه بهداشت و درمان، سه مقوله را بايد لحاظ كنيم. يك قوانين موجود، دومين مقوله اراده لازم و سه منابع مورد توجه و مورد نياز را بايد در نظر بگيريم .
وي خاطر نشان كرد: با رصد و بررسي در عملكرد دولتهاي پيشين دو ضعف را در مي يابيم ، اول عدم اراده لازم ، دوم منابع آن وجود نداشت . در سال 93 با پيگيري هاي كميسيون بهداشت و درمان و حضور وزير بهداشت باعث شد كه نگاهها نسبت به بهداشت و درمان از اولويت هاي هشتم و نهم به به اولويتهاي سوم و چهارم بيايد. اين نشان مي دهد كه يك گام اساسي در اراده و مديريت ايجاد شده است .
نماينده مردم گيلان تصريح كرد: ضعف دوم حوزه بهداشت و درمان منابع است . در بودجه 93 يك اراده خوبي در تامين منابع در نظر گرفته شده است،10 درصد از هدفمندي يارانه ها و يك درصد ارزش افزوده بر ماليات بر ماشينها و مواد دخاني و دوهزار ميليارد براي پزشك خانواده اينها تامين منابع لازم براي ايم حوزه بهداشت و درمان است .
وي تاكيد كرد: ابلاغ سياستهاي بهداشت و درمان از سوي مقام معظم رهبري حجت را بر همگان تمام كرده است. وجود اراده و منابع و اين اتمام حجت برهمگان ، نياز به يك عزم ملي و مديريت جهادي براي تلاش در اين حوزه است .
قرباني خاطر نشان كرد: البته ما در سال 93 نسبت به حوزه بهداشت و درمان خوشبين هستيم . حداقل نويدي كه مي توانيم به مردم بدهيم اين است كه بين 20 تا 25 درصد هزينه درمان كاهش خواهد يافت. بحثهاي بيمه هايي كه مطرح است تجميع بيمه ها ، بيمه روستاييان و عشاير و شهرهاي زير 20هزارنفر ، تامين دارو و تجهيزات پزشكي از اولويتهاي وزارت بهداشت است؛ اما مساله مهم اين است كه سياستهاي مقام معظم رهبري كه اشاره كردند اولويت دادن بهداشت و پيشگيري نسبت به درمان است، كه از جمله كارهايي است كه بايد عملياتي و اجرايي شود .

۱۳۹۳/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...