نسخه چاپی

جراحی جابجایی گوش و بهبود فرم صورت در ایران

تیم جراحی فك و صورت دانشگاه علوم پزشكی شیراز موفق به جابه جایی هشت تا 10سانتیمتری گوش بیماری كه دچار ناهنجاری شدید صورت بود، در بیمارستان شهید دكتر چمران شیراز شدند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، جراح این عمل و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز عصر یکشنبه در زمینه چگونگی انجام عمل این بیمار، تصریح کرد: بیمار، خانمی 23 ساله و دارای ضایعه تومور مادرزادی نوروفیبروماتوزیست بود که این مشکل سبب بدفرمی شدید صورت بیمار شده بود.

دکتر رضا تبریزی با بیان اینکه این عمل جراحی برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و در بیمارستان شهید دکتر چمران انجام گرفته است، افزود: این ضایعه علاوه بر بدفرمی شدید صورت، موجب اشکال در غذا خوردن، بزرگ بودن زبان، پایین بودن گوش سمت چپ بیمار به میزان 10 سانتیمتر و دشواری در زندگی عادی بیمار شده بود.

وی ابراز داشت: برای رفع تومور این خانم، یک بار در تهران تلاش صورت گرفته بود که موفقیت آمیز نبود و با توجه به امکانات پزشکی کشور در آن زمان، به بیمار توصیه شده بود که پس از سن بلوغ، این عمل جراحی را در کشور آمریکا انجام دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: با توجه به پیشرفت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ظرف سال های اخیر، امکان انجام این عمل در بیمارستان شهید دکتر چمران پیش بینی شد و عمل جراحی اولیه بیمار، پنج تا شش ساعت به طول انجامید.

دکتر تبریزی با ابراز خشنودی نسبت به موفقیت آمیز بودن این عمل جراحی دشوار، گفت: هم اکنون بیمار در بخش ICU بستری بوده و در چند روز آینده در بخش عادی بیمارستان بستری خواهد شد.

وی ادامه داد: عمل بعدی بیمار در چند ماه آینده و برای جفت گیری دندان ها و بر روی فک بیمار انجام می شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد انجام این عمل در شیراز، خدمتی در راستای بهبود روش های درمانی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال جدید و امکان خدمت رسانی بیشتر به بیماران باشد.

۱۳۹۳/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...