نسخه چاپی

حمله مستقیم رامنی به اوباما/با ازدواج همجنس گرایان مخالفم

میت رامنی رقیب سرسخت اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریكا پس از اعلام موضع رئیس‌جمهوری آمریكا در حمایت آشكار از ازدواج همجنس‌گرایان مخالفت قاطع خود را با ازدواج زوج های یكسان اعلام كرد.

"میت رامنی" رقیب جمهوریخواه تراز اول "باراک اوباما" در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز گذشته پس از اینکه اوباما حمایت علنی خود را از ازدواج آزاد همجنس‌گرایان در آمریکا اعلام کرد، تأکید کرد که همچنان قاطعانه مخالف ازدواج همجنس‌گرایان است.

بنا بر این گزارش، پس از جنجال های بوجود آمده به دنبال اظهارات "جو بایدن" معاون اوباما درباره حقوق برابر زوج های همجنس‌گرا با زوج های عادی و ابهامات مطرح شده درباره موضع صریح رئیس‌جمهوری آمریکا، وی روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "ای بی سی" علنا اعلام کرد که شخصا از ازدواج همجنس‌گرا در آمریکا حمایت می‌کند.

پس از پخش این گفت‌وگوی تلویزیونی اوباما، خبرنگاران در اوکلاهما موضع میت رامنی رقیب سرسخت وی را در این زمینه جویا شدند و رامنی نیز در پاسخ گفت: نظر من این است که ازدواج باید میان یک مرد و یک زن صورت گیرد و نظر دادن درباره قانونی شدن و یا منع ازدواج زوج‌های همجنس‌ باید به ایالت ها سپرده شود.

وی افزود: این موضوعی بسیار حساس است همچون بسیاری مسائل اجتماعی دیگر، اما من هم اکنون نیز همان نظری را دارم که از ابتدا به آن معتقد بودم.

خبرگزاری آسوشیتدپرس تأکید کرد: اوباما نخستین رئیس‌جمهوری آمریکا است که از ازدواج همجنس‌گرایان حمایت کرده است. اما همچنان نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد مردم آمریکا درباره این موضع اختلاف نظر دارند.

رامنی در سال 2002 به عنوان فرماندار ایالت ماساچوست انتخاب شد و در آن زمان نیز با آزاد شدن ازدواج همجنس‌گرایان در این ایالت نیز مخالفت کرده بود اما گنگره ماساچوست این قانون را تصویب کرد و ازدواج زوج های همجنس‌گرا در ماساچوست نیز آزاد شد.

تاکنون هفت ایالت "نیویورک"، "نیوهمپشایر"، "ورمونت"، "ماساچوست" و "کنکتیکت" و "آیووا" و "واشنگتن" مجوز ازدواج همجنس‌گرایان را صادر کرده‌اند.

اما در یک همه‌پرسی در ایالت "کارولینای شمالی" که روز گذشته انجام شد مردم این ایالت رسما مخالفت خود را با قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان اعلام کردند. در این نظرسنجی 58 درصد از مردم این ایالت اصلاحیه قانون اساسی مبنی بر ممنوعیت ازدواج همجنسگرایان را تأیید کردند.

شبکه خبری فاکس‌نیوز در گزارشی فهرستی از «تکامل» اظهارت اوباما در خصوص ازدواج هم‌جنس بازان ارائه کرده است. در اینجا سیر تکاملی نظرات اوباما در خصوص ازدواج هم‌جنس‌بازان به نقل از این شبکه خبری آورده شده است.

تحلیل های بسیاری درباره علت این موضع‌گیری جدید اوباما مطرح است. برخی معتقدند که اوباما برای بدست آوردن رأی جامعه همجنس‌گرایان در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر سال جاری میلادی اینگونه اظهار نظر کرده است.

۱۳۹۱/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...